ΔΟΜΙΚΑ ΥΛΙΚΑ
ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΓΙΑΝΝΟΥ

Δ/νση: Πελοπίδα 117, 12135, ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ Τηλέφωνο: 2105728203, 2105728242
Fax: 2105728202 - Κινητό: 6977645795 E-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

 

Έχετε επιχείρηση στη Δυτική Αττική ;

Είστε Πολιτιστικός Σύλλογος, Αθλ. Σωματείο κλπ στη Δυτική Αττική ;

Είστε υποψήφιος Αιρετός - Βουλευτής στη Δυτική Αττική ;

Καταχώρηση και προβολή δωρεάν στο pitsounicity.gr

Τηρείτε σειρά προτεραιότητας

Δημιουργηθηκε στις 02 Δεκεμβρίου 2017 Κατηγορία: ΔΙΑΔΗΜΟΤΙΚΑ - ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ
Εκτύπωση

ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ της Θανοπούλου Κατερίνας / ανεξάρτητης περιφερειακής συμβούλου Αττικής, πρώην αντιπεριφερειάρχη κοινωνικής πολιτικής στο ΠΕΣΥ Αττικής 28/11/2017,

στη συνεδρίαση- συνέχεια της συνεδρίασης που διακόπηκε στις 21/11/2017 για τις πλημμύρες στην Αττική Καταθέτω στα πρακτικά την κοινή δήλωση εμού και του ανεξάρτητου περιφερειακού συμβούλου Γιάννη Πρωτονοτάριου που αφορά τη διακοπή της προηγούμενης συνεδρίασης και τις θέσεις μας για τις φονικές πλημμύρες στην Δυτική Αττική.

Σήμερα, μετά από μία αναβολή και μία διακοπή, καλούμαστε να μιλήσουμε σε μία διαδικασία που οι κάτοικοι και οι φορείς από τις πληγείσες περιοχές ζητούσαν -κατά την έναρξη και δικαίως- απαντήσεις. Η διοίκηση έκανε εισήγηση με τον αρμόδιο Αντιπεριφερειάρχη Δυτ. Ατττικής στην προηγούμενη συνεδρίαση και δεν δόθηκε καμιά δυνατότητα ερωτήσεων και απαντήσεων. Ταυτόχρονα φέρνει σήμερα ένα σχέδιο απόφασης που ουδείς το εισηγήθηκε, και για το οποίο στην ομιλία της η Περιφερειάρχης απαίτησε να το υπερψηφίσουμε για να έχει «δυναμική». 


Πριν τοποθετηθώ επί του σχεδίου και καταθέτοντας (είναι παρακάτω) τη θέση μου για τις ευθύνες που υπάρχουν, αλλά και για το τι θα μπορούσε και θα έπρεπε να γίνει, σας παραθέτω στοιχεία από το Σχέδιο Διαχείρισης κινδύνων πλημμύρας της Ειδικής Γραμματείας Υδάτων, του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, 2017 . - Σελ. 26, αρμόδιοι φορείς για την εφαρμογή της κοινοτικής οδηγίας 2007/60/ΕΚ και τις μελέτες για τη διαχείριση κινδύνων πλημμυρών - Σελ. 28-34, νομοθεσία και θεσμικό πλαίσιο για την προστασία από τις πλημμύρες και αρμόδιοι φορείς Επιτρέψτε μου να πω ότι παρά τις επικαλύψεις ή και τις ασάφειες, ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΕΥΘΥΝΕΣ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΕΣ, όπως άλλωστε ανέφερα και στη δήλωσή μου στις 21/11 (με τον Ν. 3852/2010 και την τροποποίηση με το ΦΕΚ 87/Α΄/2010 οι αρμοδιότητες μελέτης, κατασκευής και συντήρησης αντιπλημμυρικών έργων καθώς και ο καθαρισμός και η αστυνόμευση ρεμάτων ανήκουν στις Περιφέρειες). Ευθύνες των προηγούμενων κυβερνήσεων και περιφερειακών διοικήσεων και ευθύνες των τωρινών. 


Ακόμα κι αν πούμε ότι με το υπάρχον καθεστώς και τις δεδομένες συνθήκες υπάρχουν καθυστερήσεις, γιατί ΔΕΝ ΕΝΗΜΕΡΩΘΗΚΑΝ ΕΓΚΑΙΡΩΣ ΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟΥ, ώστε να παρθούν μέτρα απομάκρυνσης & γενικότερης προστασίας; Γιατί δεν έγιναν από την Πολιτεία και τη διοίκηση της Περιφέρειας εκείνα τα άμεσα και μικρότερης εμβέλειας έργα (μικρά φράγματα, αναγκαίες εκτροπές, αναγκαίες διανοίξεις κ.ά) που θα μείωναν την ένταση των χείμαρρων, άρα και το μέγεθος της καταστροφής; - Σελ. 67, περιοχές υψηλού κινδύνου Περιοχές σε όλο το λεκανοπέδιο, όπως ο Κηφισός, ο Ποδονίφτης, το μεγάλο ρέμα της Ραφήνας, η περιοχή της λίμνης του Μαραθώνα, η Πικροδάφνη και και… Περιοχές που όσο συνεχίζονται οι ίδιες καταστροφικές επιλογές «ανάπτυξης», τσιμεντοποίησης, καταστροφής των δασών, μπαζώματος των ρεμάτων θα γίνουν και αυτές λασπωμένοι τάφοι ανθρώπινων ψυχών. 


Σχετικά με το σχέδιο απόφασης που κατατέθηκε από τη διοίκηση και αναφέρει για μέτρα που πρέπει να πάρει η κυβέρνηση από αποζημίωση έως και πράξεις νομοθετικού περιεχομένου ρωτώ:  - Σε ποιο πλαίσιο οικονομικό, κοινωνικό, κυβερνητικό, πολιτικό αναφέρονται; Από πού τα ζητάτε; Δεν υπάρχει ούτε μία αναφορά ευθυνών, ούτε μία αναφορά για το μνημονιακό περιβάλλον και τις αντιλαϊκές πολιτικές που συνεχίζονται, χωρίς καμία αλλαγή σε νόμους και πλαίσια που θα μπορούσαν να έχουν αλλάξει το απάνθρωπο γραφειοκρατικό μοντέλο και τις πελατειακές ρυθμίσεις. - Για ποιο λόγο δεν φέρατε αυτές τις προτάσεις τρία χρόνια πριν, ένα χρόνο πριν, ένα μήνα πριν τις πλημύρες και το κάνετε τώρα; - Για ποιο λόγο δεν φέρατε στο συμβούλιο τις δυσκολίες που συναντήσατε στα αντιπλημμυρικά έργα, ώστε να αντιδράσουμε εγκαίρως όλοι; - Για ποιους λόγους δεν προχωρήσατε ώριμες μελέτες, έργα και δημοπρατήσεις αντιπλημμυρικών και μικρότερα έργα προστασίας και θωράκισης των περιοχών; - Ζητώ και τώρα να φέρετε σε ειδική συνεδρίαση τον αντιπλημμυρικό σας σχεδιασμό. Είναι δεδομένο ότι ζητώ την πλήρη στήριξη, τις αποζημιώσεις και τις διαγραφές οφειλών των πληττόμενων πολιτών μας (οι προτάσεις κατατίθενται παρακάτω και έχουν και στο παρελθόν κατατεθεί), καθώς και την απόδοση ευθυνών. Άμεσα μέτρα καθαρισμού στις περιοχές και διανοίξεις και έργα στην οδοποιία, καθώς και όλα όσα αναφέρονται στην προηγούμενη κοινή δήλωση. 


Αποχωρώ από την ψηφοφορία, λέγοντας ότι θα ψήφιζα αν προσθέτατε στις προτάσεις σας ότι: Θα εναντιωθούμε στις πολιτικές που αδειοδοτούν μεγαθήρια στον Αστέρα, που χρηματοδοτούν έργα βιτρίνας και γήπεδα, που μπαζώνουν και καταστρέφουν τα ρέματα και αποψιλώνουν τα δάση, που δημιουργούν Ριβιέρες «ανάπτυξης». Πολιτικές που φορολογούν δυσβάστακτα, που καθυστερούν έργα ουσίας με γραφειοκρατικά μοντέλα και πελατειακές ρυθμίσεις, που διατηρούν το ίδιο θεσμικό πλαίσιο, διατηρούν την αποκεντρωμένη διοίκηση, θέλοντας την περιφερειακή αυτοδιοίκηση μακρύ χέρι του κράτους και αποδυναμώνουν από πόρους και ανθρώπινο δυναμικό την αυτοδιοίκηση Α΄ και Β΄ βαθμού. Όσο αυτά συνεχίζονται, θα θρηνούμε θύματα. Θανοπούλου Κατερίνα - Δήλωση 22/11/2017 της Θανοπούλου Κατερίνα/ ανεξάρτητης περιφερειακής συμβούλου Αττικής, πρώην αντιπεριφερειάρχη κοινωνικής πολιτικής Αττικής του Πρωτονοτάριου Γιάννη/ανεξάρτητου περιφερειακού συμβούλου Αττικής 


Με πρωτοφανείς και μάλλον προαποφασισμένες διαδικασίες έγινε διακοπή του Περιφερειακού Συμβουλίου Αττικής, σήμερα 21/11, στην ενημέρωση-συζήτηση για τις καταστροφικές πλημμύρες. Η διακοπή, η δεύτερη από την έναρξη της διαδικασίας, έγινε από τον Πρόεδρο του ΠΕΣΥ, με σύσσωμη την πλειοψηφούσα παράταξη να αποχωρεί από την αίθουσα ( με εξαίρεση ελάχιστους συμβούλους). Διακοπή βεβαίως χωρίς επανέναρξη ή προσδιορισμό συνέχειας. Η αίθουσα του ΠΕΣΥ ήταν γεμάτη από κατοίκους και πολίτες, που δικαίως έβγαζαν αγανάκτηση μετά τις φονικές καταστροφές.Η διακοπή όμως και περισσότερο η αποχώρηση χωρίς επιστροφή, αμέσως μετά την τοποθέτηση, την δεύτερη που έγινε, του Αντιπεριφερειάρχη Γ. Βασιλείου, δεν μπορεί να έχει ως δικαιολογία τις φωνές των κατοίκων. 


Η συζήτηση σήμερα, που έγινε εξ αναβολής της συνεδρίασης της προηγούμενης Πέμπτης, ήταν αρχικά συζήτηση-ενημέρωση- κάτι που συνηθίζει η διοίκηση να κάνει σε σοβαρά ζητήματα - και έγινε εν συνεχεία αποφασιστικού χαρακτήρα με ένα  σχέδιο απόφασης να μοιράζεται στους περιφερειακούς συμβούλους κατά τη διάρκεια από την πλειοψηφούσα παράταξη!  Θεωρούμε ότι τέτοια σοβαρά θέματα θα πρέπει αφενός να ίναι αποφασιστικού χαρακτήρα και αφετέρου ανοιχτά στην κοινωνία., στη συζήτησή τους, καθώς όλοι μας μπορούμε να συζητήσουμε και να βρούμε-αν το θέλουμε!- τρόπους ομαλού και πολιτισμένου διαλόγου. Το θέμα θα πρέπει να επανέλθει γιατί οι ευθύνες κυβερνώντων ( τα προηγούμενα χρόνια και τώρα) και διοικούντων στην Περιφέρεια ( τα προηγούμενα χρόνια και τώρα με βάση τον Καλλικράτη) είναι τεράστιες!  


Σχετικά με τις καταστροφικές πλημμύρες Σε ένα πράγματι σύνθετο ζήτημα, όπως η αντιπλημμυρική προστασία της χώρας και των πολιτών, με χρόνιες πολιτικές και διοικητικές παθογένειες, νομοθετικές ασάφειες και πελατειακού τύπου ρυθμίσεις και έχοντας ως δεδομένες τις κλιματικές αλλαγές και τις περιβαλλοντικές επιβαρύνσεις από τις τσιμεντοποιήσεις, τα μπαζώματα και τις καταστροφές των δασών, κανένας δεν προσδοκά τη λύση μέσα σε μια νύχτα. Όμως αυτό μπορεί να είναι δικαιολογία για το θάνατο 21 ανθρώπων, τις καταστροφές νοικοκυριών και επιχειρήσεων και τις βαρύτατες μεταγενέστερες συνέπειες για τις πληγείσες περιοχές; Προφανώς και όχι, καθώς θα μπορούσαν να είχαν γίνει σωρεία ενεργειών. Τελικά υπάρχουν ευθύνες; 1) Ευθύνες των προγενέστερων κυβερνήσεων αλλά και της τωρινής για όλο τον αντιπλημμυρικό σχεδιασμό. 


Οι όποιες υφιστάμενες επικαλύψεις αρμοδιοτήτων, οι σοβαρότατες καθυστερήσεις διαγωνισμώνν στα δημόσια έργα ή τουλάχιστον σε αυτά που δεν ιεραρχούνται ως επείγοντα (!!) από κυβέρνηση και Περιφερειακή διοίκηση Αττικής, η συνεχιζόμενη τσιμεντοποίηση, η καταστροφή των δασών- των φυσικών δηλαδή φραγμάτων- η κατάσταση μπαζώματος των ρεμάτων ΘΑ ΜΠΟΡΟΎΣΑΝ ΕΊΤΕ ΝΑ ΈΧΟΥΝ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΘΕΊ ΕΊΤΕ ΝΑ ΜΗΝ ΈΧΟΥΝ ΣΥΝΕΧΙΣΤΕΊ! Ακόμα και η έγκαιρη ενημέρωση των κατοίκων των περιοχών υψηλού κινδύνου πλημμυρών θα μπορούσε να έχει γίνει και δεν έγινε. 2) Με τον Ν. 3852/2010 και την τροποποίηση με το ΦΕΚ 87/Α΄/2010 οι αρμοδιότητες μελέτης,κατασκευής και συντήρησης αντιπλημμυρικών έργων καθώς και ο καθαρισμός και η αστυνόμευση ρεμάτων ανήκουν στις Περιφέρειες. 


Η ευθύνη της Περιφερειακής διοίκησης Αττικής και των προγενεστέρων είναι πρόδηλη. Η τωρινή Περιφερειακή αρχή ναι μεν έχει προβλέψει κονδύλια για αντιπλημμυρικά αλλά μόνο 1 έργο στην περιοχή είναι σε εξέλιξη, ενώ όλα τα υπόλοιπα δεν έχουν καν δημοπρατηθεί. Ακόμα και αν φταίνε οι νόμοι, το δασαρχείο, η γενικά και αόριστα γραφειοκρατία,  ποιες ενέργειες και ποιες καταγγελίες έγιναν, τρία χρόνια τώρα, επ΄ αυτού και βεβαίως πριν και όχι μετά τις φονικές καταστροφές; 


Οι ασάφειες σε γνωμοδοτήσεις, αδειοδοτήσεις, περιβαλλοντικούς όρους κλπ ευνοούν την σύγχυση, όπως και η διατήρηση της αποκεντρωμένης διοίκησης και το πεπαλαιωμένο- αναχρονιστικό-γραφειοκρατικό- χρονοβόρο και αδιαφανές σύστημα και στις διαδικασίες διαγωνισμών δημοσίων έργων. Είναι δεδομένο ότι διεκδικούμε - άμεσα την οικονομική στήριξη των πληττόμενων πολιτών καθώς και των Δήμων και την 100% αποζημίωση, καθώς και τη διαγραφή οφειλών και φόρων - την απόδοση ευθυνών  - τον άμεσο καθαρισμό των περιοχών, καθώς έχουν μπαζωθεί  από τις πλημμύρες και τους χωμάτινους όγκους που παρασύρονταν, όσα φυσικά ρέματα είχαν απομείνει.

 
Άμεσες ενέργειες καθαρισμού, διάνοιξης και επισκευής στην οδοποιία. - την έναρξη ΤΏΡΑ όλων των αντιπλημμυρικών έργων, καθώς και των μικρότερης εμβέλειας μικρών έργων, με όποιες νομοθετικές αλλαγές θα καθιστούσαν εσπευσμένη την διαδικασία και με όποιες ενδεχόμενες τροποποιήσεις ( εκτροπές, μικροφράγματα προκειμένου να μειωθεί η ένταση της ροής κ.ά) που θα συνέβαλλαν στην πληρέστερη αντιπλημμυρική θωράκιση. Η Περιφέρεια Αττικής δεν έχει μόνο τα ρέματα της Δυτικής Αττικής, καθώς το μεγάλο ρέμα της Ραφήνας, ο Ποδονίφτης, η Πικροδάφνη επιβάλλεται να εξεταστούν και φυσικά η κατάσταση στη Φυλή, αλλά και ο Κηφισός. 


Με βάση τις κλιματικές αλλαγές και τα νέα επιστημονικά δεδομένα ο συνολικός επανασχεδιασμός της αντιπλημμυρικής προστασίας είναι ζήτημα ζωής!  Με στόχο ένα σχεδιασμό δόμησης και μια αντιπλημμυρική θωράκιση που θα σέβεται τον πολίτη και το περιβάλλον, ενάντια σε αντιλαϊκές, νεοφιλελεύθερες επιλογές που στοχεύουν στην «ανάπτυξη», ανάπτυξη όμως για λίγους και σε βάρος του περιβάλλοντος και της ζωής όλων μας.