Δ. ΜΠΟΥΡΑΪΜΗΣ : ΕΓΚΛΗΜΑΤΙΚΑ ΛΑΘΗ Χ. ΠΑΠΠΟΥ ΓΙΑ ΛΑΤΟΜΕΙΟ ΜΟΥΣΑΜΑ

Δημιουργηθηκε στις 09 Νοεμβρίου 2017 Κατηγορία: ΔΗΜΟΣ ΦΥΛΗΣ
Εκτύπωση

«Απουσία με νόημα και επιστολή για κλάματα από το Χρήστο Παππού»

Στις 31 Οκτωβρίου 2017, κατά την τελευταία συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου,

ο Δημήτρης Μπουραΐμης έθεσε το ορατό πλέον ενδεχόμενο να μετατραπεί του λατομείο Μουσαμά σε χώρο ΧΥΤΑ, χαρακτηρίζοντάς το ιδιαιτέρως σοβαρό και προτρέποντας τη διοίκηση Παππού να μην το αντιμετωπίζει με επιπολαιότητα. Λίγες ημέρες μετά, ο επικεφαλής της παράταξης ΔΥΝΑΜΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ επιβεβαιώθηκε με τον πλέον κατηγορηματικό τρόπο, καθώς ο δήμαρχος Φυλής προχώρησε σε τρία διαδοχικά λάθη, εγκληματικά για την εξέλιξη της διαχείρισης απορριμμάτων στην περιοχή.

1) Απέστειλε επιστολή στην περιφερειάρχη Αττικής Ρένα Δούρου από την οποία το μόνο που έλειπε ήταν τα… κλάματα, αφού ο πιο «καλός ο μαθητής» υποχρεωνόταν, υπό την κατακραυγή των δημοτών, να τη συντάξει.
2) Παραδέχθηκε (από άγνοια, επιπολαιότητα ή συνενοχή) ότι το λατομείο Μουσαμά έχει επιλεγεί ως χώρος ΟΕΔΑ (δηλαδή χωματερή, εργοστάσια κλπ.).
3) Απουσίασε από τη συνεδρίαση της Ε.Ε του ΕΔΣΝΑ, όπου ψηφίστηκε κατά πλειοψηφία (καταψήφισε μόνο ο Δημήτρης Μπουραΐμης) η ανάθεση ποσού 100.000 ευρώ για «μελέτη ωρίμανσης για την αποκατάσταση λατομικού χώρου ΕΑΛΜ σε συνέργεια με διάθεση υπολειμμάτων ΜΕΑ στη Δυτική Αττική».

Το λατομείο Μουσαμά με βάση το άρθρο 33 του Ν. 3164/2003 δεν έχει επιλεγεί ως θέση κατάλληλη για εγκαταστάσεις ολοκληρωμένης διαχείρισης αποβλήτων αλλά για την υποδοχή υπολειμμάτων από τις μονάδες επεξεργασίας αποβλήτων της Δυτικής Αττικής. Είναι απαράδεκτο ο δήμαρχος του δήμου Φυλής (και πρώην δήμαρχος Άνω Λιοσίων) να μην το γνωρίζει.

Με την απουσία του από την Ε.Ε, ο Χρήστος Παππούς απώλεσε το δικαίωμα του βέτο που έχουν όλοι οι δήμοι – μέλη του ΕΔΣΝΑ, καθώς τα θέματα διαχείρισης απορριμμάτων προχωρούν μόνο με συναίνεση. Αποτέλεσμα ήταν να περάσει η μελέτη ωρίμανσης που αφορά ξεκάθαρα το λατομείο Μουσαμά, αφού ως νομικό υπόβαθρο παραμένει το άρθρο 33 του Ν. 3164/2003. Άλλωστε και ο Περιφερειακός Σχεδιασμός (ΦΕΚ 4175 Β/23-12- 2016) που υπερψήφισε ο Χρήστος Παππούς και καταψήφισε ο Δημήτρης Μπουραΐμης είναι επικαιροποίηση του συγκεκριμένου άρθρου.  Απεδείχθη έτσι περίτρανα ότι ο «βασιλιάς» είναι γυμνός. Και, παρά την προσπάθειά του, να φορέσει το μανδύα της σοβαρότητας, πετυχαίνει να ξεγυμνώνεται ολοένα και περισσότερο στα μάτια των δημοτών Άνω Λιοσίων, Ζεφυρίου και Φυλής.

 Επισυνάπτονται η επιστολή της Περιφερειάρχη Αττικής Ρένας Δούρου προς τους δημάρχους της Αττικής καθώς και η επιστολή – απάντηση του Χρήστου Παππού προς την κα Δούρου

Η επιστολή της προέδρου του ΕΔΣΝΑ, προς όλους τους Δημάρχους της Περιφέρειας Αττικής.
ΘΕΜΑ: Διαβούλευση περί υλοποίησης του ΠΕΣΔΑ Αττικής – Λατομεία
Αγαπητέ Δήμαρχε Το νέο μοντέλο διαχείρισης αποβλήτων της Αττικής έχει εισέλθει στην κρισιμότερη ίσως φάση του – εκείνην της συγκεκριμένης υλοποίησης των στόχων του Περιφερειακού Σχεδιασμού, στο α' και β' επίπεδο Τοπικής Αυτοδιοίκησης, με την εμπλοκή και τη στήριξη των τοπικών κοινωνιών. Πρόκειται ακριβώς για τη φάση εκείνη που θα κρίνει το μέλλον, όχι απλά της πολιτικής μιας Διοίκησης αλλά το μέλλον ενός κρίσιμου, για τη βελτίωση της καθημερινότητας των πολιτών και της προστασίας του περιβάλλοντος, διακυβεύματος. Συγκεκριμένα, όπως γνωρίζετε, η σημερινή διοίκηση του ΕΔΣΝΑ, από την πρώτη στιγμή που ανέλαβε την ευθύνη της διοίκησης, έχει προωθήσει, σε συνεργασία με τους δήμους της Αττικής μια νέα πολιτική διαχείρισης των απορριμμάτων, στη βάση της ευρωπαϊκής και εθνικής νομοθεσίας, δηλαδή των αρχών της κυκλικής οικονομίας, της αποκέντρωσης, της εγγύτητας, της ανακύκλωσης, της επανάχρησης. Πρόκειται για μια πολιτική οικονομικά και οικολογικά δίκαιης και βιώσιμης διαχείρισης, η οποία αποτυπώνεται τόσον στο ΕΣΔΑ (ΦΕΚ 2706 Β/15-12- 2015) όσον και στο ΠΕΔΣΑ Αττικής (ΦΕΚ 4175 Β/23-12- 2016 – Απόφαση 414/2016 του Περιφερειακού Συμβουλίου Αττικής). Έτσι, στο πλαίσιο αυτής της διαδικασίας υλοποίησης των υποδείξεων του ΠΕΣΔΑ (αντίστοιχες αναφορές υπάρχουν και στο ΕΣΔΑ), με την υπ’ αριθμ. 342/2017 Απόφασή της, η Εκτελεστική Επιτροπή του ΕΔΣΝΑ παρέλαβε τα παραδοτέα της σύμβασης με τίτλο «Σύμβουλος υποστήριξης του ΕΔΣΝΑ στην σύνταξη σχεδίου αποκατάστασης και αξιοποίησης των εξοφλημένων ανενεργών λατομείων – μεταλλείων (ΕΑΛΜ) Αττικής σε συνέργεια με τις προβλεπόμενες δομές διαχείρισης στερεών αποβλήτων του ΠΕΣΔΑ Αττικής». Στο πλαίσιο της σύμβασης αυτής, εξετάστηκαν τα 154 συνολικά Λατομεία και Μεταλλεία (στο εξής ΛΜ) της Περιφέρειας Αττικής (και οι δύο Διαχειριστικές Ενότητες, Ηπειρωτική Αττική και Νήσοι) και αποκλείστηκαν, ως Ενεργά ή/και διεκδικούμενης ιδιοκτησίας ή/και αποκατεστημένα ήδη, τα 101. Από τα υπόλοιπα 53 Εξοφλημένα Ανενεργά Λατομεία - Μεταλλεία (στο εξής ΕΑΛΜ), αποκλείστηκαν περαιτέρω τα 33 (ανήκουν σε Α΄ ζώνες προστασίας, έχουν μικρές αποστάσεις από οικισμούς, έχουν πολύ μικρή χωρητικότητα, δεν διαθέτουν ευχερή σχετικά προσβασιμότητα, είναι δυσχερής η μεταφορά των δικτύων Ο.Κ.Ω.). Απέμειναν έτσι 20 τα οποία κρίνονται κατ’ αρχήν κατάλληλα για υποδοχή – εγκατάσταση δομών διαχείρισης απορριμμάτων, χωρίς να ιεραρχούνται οι θέσεις των ΕΑΛΜ με παραπλήσια καταλληλότητα υποδοχής εγκαταστάσεων και χωρίς να προτείνεται τελική θέση συγκεκριμένων υποδομών. Από τα ως άνω 20 ΕΑΛΜ τα 3 εξ’ αυτών (Μελετάνι Μάνδρας, Μουσαμά και Κυριακού (Κορωπίου) όπου περιλαμβάνεται και τμήμα του ΕΑΛΜ Τριάς), είναι γνωστό ότι ήδη έχουν επιλεγεί ως κατάλληλες θέσεις για ΟΕΔΑ από υφιστάμενους νόμους (συγκεκριμένα, το άρθρο 33 ν. 3164/2003, όπως συμπληρώθηκε με το άρθρο 28 του ν. 4122/2013), στο παρελθόν.  Για όλα τα υπόλοιπα, εφόσον κάποια εξ αυτών επιλεγούν για δομές διαχείρισης, απαιτείται η χωροθέτησή τους. Είναι προφανές, ότι αυτά, τα επιπλέον λατομεία, προσφέρουν περαιτέρω δυνατότητες επιλογής, διαφορετικά, θα έπρεπε να επιλεγούν αποκλειστικά χώροι διαχείρισης που προβλέπονται στο ν. 3164/2003. Με δεδομένα όλα τα παραπάνω και το γεγονός ότι στον ιστότοπο του ΕΔΣΝΑ έχει αναρτηθεί σε ειδικό τμήμα όλο το υλικό που αφορά το εν λόγω θέμα, καλούνται όλοι οι δήμοι της Αττικής - ειδικά αυτοί στους οποίους ευρίσκονται τα παραπάνω ΕΑΛΜ, να καταθέσουν τις θέσεις τους επί της μελέτης (προτάσεις, αντιπροτάσεις, κ.λ.π.) μέχρι τις 3 Νοεμβρίου 2017. Να σημειωθεί ότι οι επιλογές χώρων για τη διαχείριση των στερεών αποβλήτων, δεν αφορούν ΜΟΝΟ λατομικές περιοχές (ΕΑΛΜ) αλλά και οποιεσδήποτε άλλες περιοχές. Τέλος σημειώνεται ότι οι δομές Χ.Υ.Τ.Υ. (Χώροι Υγειονομικής Ταφής Υπολειμμάτων), Μ.Ε.Α. (Μονάδες Επεξεργασίας Αποβλήτων), Μ.Ε.Β.Α. (Μονάδες Επεξεργασίας Βιολογικών Αποβλήτων) αποτελούν κεντρικές μονάδες, ενώ τα Πράσινα Σημεία, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία, αφορούν τους Δήμους. Συνάδελφε, Το στοίχημα της υλοποίησης της νέας πολιτικής διαχείρισης απορριμμάτων αποτελεί κοινή δοκιμασία και κοινή πρόκληση και για την Περιφέρεια και για τους Δήμους της Αττικής. Κοινή δοκιμασία γιατί απαιτεί τη μέγιστη ενεργοποίηση όλων των εμπλεκόμενων φορέων (Τοπικής Αυτοδιοίκησης, κοινωνίας των πολιτών, επιστημονικής κοινότητας, κ.α.), μέσα σε συγκεκριμένα, ασφυκτικά χρονικά όρια. Κοινή πρόκληση, ειδικά σε ό,τι αφορά τους δύο βαθμούς της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, γιατί καλούμαστε να υπερβούμε δυσλειτουργίες και παθογένειες δεκαετιών σχετικά με τη λειτουργία της δημόσιας Διοίκησης, προκειμένου να δημιουργήσουμε τις κατάλληλες προϋποθέσεις για μια νέα διαχείριση των απορριμμάτων της Αττικής. Τη διαχείριση που αρμόζει σε μια σύγχρονη Περιφέρεια της Ευρώπης στον 21ο αιώνα. Είμαι βέβαιη ότι θα ανταποκριθούμε και στη δοκιμασία και στην πρόκληση, κάνοντας πράξη το κρίσιμο στοίχημα της νέας πολιτικής διαχείρισης απορριμμάτων, με όρους προστασίας της δημόσιας υγείας και του περιβάλλοντος.
Η επιστολή - απάντηση του Δημάρχου Φυλής Χρήστου Παππού ΘΕΜΑ: Διαβούλευση περί υλοποίησης του ΠΕΣΔΑ Αττικής-Λατομεία
Σχετ. 11.112/26-10-2017 κας Περιφερειάρχου
Aξιότιμη Κυρία Περιφερειάρχα,
αγαπητή φίλη Ρένα,
η βοήθειά σου σε κάθε πρόβλημα που αντιμετωπίζει ο Δήμος Φυλής είναι δεδομένη,
κάτι που έχει εκτιμηθεί ιδιαίτερα από το Δημοτικό Συμβούλιο, τους δημότες κι εμένα
προσωπικά.
Επίσης ως Δήμος που έχει επιλύσει για πάνω από σαράντα χρόνια το πρόβλημα της
διαχείρισης των απορριμμάτων της Αττικής κατανοούμε τη σημασία και τις
δυσκολίες του θέματος.
Αναφορικά με την πρόσκλησή σου για διαβούλευση σχετικά με το λατομείο
Μουσαμά, εν όψει της υλοποίησης του ΠΕΣΔΑ θα θέλαμε να θέσουμε υπόψη σου τα
εξής:
Α) Το λατομείο ΜΟΥΣΑΜΑ βρίσκεται πλησίον του οικιστικού ιστού του Δήμου
Φυλής, αλλά και των Δήμων Αγίων Αναργύρων Καματερού και πλησίον του θεάτρου
Πέτρας της Πετρούπολης
Β) βρίσκεται σε ζώνη προστασίας Α ́, καθόσον είναι εντός του ΠΟΙΚΙΛΟΥ ΟΡΟΥΣ,
συνέχεια του ορεινού όγκου της Πάρνηθας και συνεπώς σε προστατευμένη περιοχή
Γ) Η κοινωνική ανοχή έχει πλέον εξαντληθεί στην περιοχή μας, μετά από 40 και
πλέον έτη που εξυπηρετεί τις ανάγκες όλης της Αττικής και όχι μόνο, με ταυτόχρονη
υποβάθμιση του περιβάλλοντος (εδάφους, υπεδάφους , αέρα), η οποία μάλιστα έχει
ξεπεράσει τα όρια του Δήμου Φυλής, οχλούσα σοβαρά και τους γύρω Δήμους Αγίων
Αναργύρων- Καματερού, Πετρούπολης
Δ) Η πρόβλεψη του λατομείου ΜΟΥΣΑΜΑ ως χώρου κατάλληλου για ΟΕΔΑ από
τον Ν. 3164/2003, ήταν παντελώς έωλη, και αυθαίρετη
Σε κάθε περίπτωση θέλουμε να καταστήσουμε σαφές ότι δεν είναι δυνατό να γίνει
δεκτή καμία χρήση του Λατομείου Μουσαμά ως χώρου διαχείρισης απορριμμάτων.
Ο Δήμος Φυλής πρόσφερε ήδη πολλά. Με δεδομένη την προτροπή της «Ευρωπαϊκής
Επιτροπής Αναφορών», που ζητούσε την άρση της περιβαλλοντικής καταστροφής
χαρακτηρίζοντας την περιοχή «ως μνημείο περιβαλλοντικού χάους» επιβάλλεται να
απενταχθεί από τους σχεδιασμούς για ΧΥΤΥ το νταμάρι του Μουσαμά, να κηρυχθεί
η περιοχή αναδασωτέα και να αποκατασταθεί το ανάγλυφο της, ως ελάχιστη
συνεισφορά στο περιβάλλον της ευρύτερης περιοχής.
Ήδη το Δημοτικό Συμβούλιο Φυλής έχει αποφασίσει να προχωρήσει, άμεσα, στη
δεντροφύτευση του Λατομείου με τη βοήθεια των σχολείων και των μαζικών φορέων
του Δήμου, ώστε να μετατραπεί σε χώρο πρασίνου.
Με αυτές τις σκέψεις, σε ευχαριστούμε που μας έδωσες την ευκαιρία να εκφράσουμε
τις απόψεις μας και είμαστε βέβαιοι ότι και σε αυτή την υπόθεση θα σε έχουμε στο
πλευρό μας.