ΔΟΜΙΚΑ ΥΛΙΚΑ
ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΓΙΑΝΝΟΥ

Δ/νση: Πελοπίδα 117, 12135, ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ Τηλέφωνο: 2105728203, 2105728242
Fax: 2105728202 - Κινητό: 6977645795 E-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

 

Έχετε επιχείρηση στη Δυτική Αττική ;

Είστε Πολιτιστικός Σύλλογος, Αθλ. Σωματείο κλπ στη Δυτική Αττική ;

Είστε υποψήφιος Αιρετός - Βουλευτής στη Δυτική Αττική ;

Καταχώρηση και προβολή δωρεάν στο pitsounicity.gr

Τηρείτε σειρά προτεραιότητας

Δημιουργηθηκε στις 18 Οκτωβρίου 2015 Κατηγορία: ΙΛΙΟΝ
Εκτύπωση

Αν δεχτούμε ότι ο πραγματικός πληθυσμός του δήμου Ιλίου είναι 130000 κάτοικοι (πηγή επίσημο site του Δήμου) τότε στατιστικά περίπου 13000 συνδημότες μας είναι άτομα με ειδικές ανάγκες (αναλογικά - βάση στατιστικών περίπου το 10% του πληθυσμού της χώρας είναι ΑμεΑ). Εάν σε αυτό τον αριθμό,

συνυπολογίσουμε τα άτομα του άμεσου και ευρύτερου οικογενειακού - φιλικού περιβάλλοντος και των εργαζομένων - εθελοντών  που εμπλέκονται με την αναπηρία, διαμορφώνεται ένα αρκετά υψηλό ποσοστό πληθυσμό, που είναι προς όφελος της κοινωνίας και των ατόμων ξεχωριστά, να καταστεί δραστήριο και ενεργό. Η αναπηρία δεν πρέπει να θεωρείται χαρακτηριστικό του ατόμου, αλλά αποτέλεσμα του πλέγματος των σχέσεων του με το περιβάλλον. Η κοινωνική αυτή θεώρηση βασίζεται στην αντίληψη ότι οι δυσκολίες που αντιμετωπίζουν τα ΑμεΑ δεν πρέπει να θεωρούνται αποτέλεσμα των ατομικών λειτουργικών περιορισμών τους, αλλά συνέπεια των ατελειών της κοινωνίας, οι οποίες ορθώνουν εμπόδια στην ικανοποίηση των αναγκών των ατόμων αυτών. Με αυτό το τρόπο μετατοπίζεται η έμφαση από το άτομο στο ευρύτερο κοινωνικό, πολιτικό, οικονομικό και πολιτιστικό περιβάλλον και εισάγεται η διάσταση των ανθρωπίνων
δικαιωμάτων και της ισότιμης μεταχείρισης, σε αντιδιαστολή με αντιλήψεις "φιλανθρωπίας" οίκτου, ελεημοσύνης κλπ. Με την ολοένα και κλιμακούμενη οικονομική ύφεση μεγαλώνει η τάση αμφισβήτησης της σκοπιμότητας των κοινωνικών δαπανών, η οποία επιχειρείται να παγιωθεί μέσω ανατροπών στο θεσμικό πλαίσιο, που με τη σειρά τους οδηγούν με μαθηματική ακρίβεια στην συρρίκνωση των δυνατοτήτων του κράτους πρόνοιας, παρά το διεθνώς προσδιορισμένο πλαίσιο για τα δικαιώματα των ΑμεΑ (ΟΗΕ, Συμβούλιο της Ευρώπης). Η κοινωνική πρόνοια δεν νοείται πλέον ως καθολικό δικαίωμα αλλά ως εξατομικευμένη παροχή, αφήνοντας χώρο δράσης στην "φιλανθρωπία", τον "έρανο" και τον "εθελοντισμό", που λειτουργούν ως υποκατάστατα του κράτους πρόνοιας , γεγονός που προδιαγράφει την εκμετάλλευση των κοινωνικών υπηρεσιών των Δήμων ( διότι μέσω της αποκέντρωσης, σε αυτούς έχει μεταφέρει το βάρος η κεντρική διοίκηση) από επιχειρηματικές δραστηριότητες. Αρκετά όμως με την θεωρητική προσέγγιση. Καιρός είναι να διατυπώσουμε μερικές προτάσεις, προκειμένου να τοποθετηθεί το θέμα των ΑμεΑ στην σωστή του βάση:
-διασφάλιση της προσβασιμότητας σε αγαθά και σε υπηρεσίες, συμπεριλαμβανομένων των δημοσίων υπηρεσιών καθώς και σε υποστηρικτικά μέσα για άτομα με αναπηρία
-δημιουργία ευνοϊκού κοινωνικού και εργασιακού περιβάλλοντος, ώστε να επιτευχθεί η πλήρης συμμετοχή των ανθρώπων με αναπηρία στην κοινωνία
- εξάλειψη στην πράξη των διακρίσεων σε κάθε τομέα της κοινωνικής ζωής, λόγω αναπηρίας
- εξασφάλιση προϋποθέσεων ώστε όλα τα άτομα με αναπηρία να μπορούν να κερδίζουν τα προς το ζην στην ελεύθερη αγορά εργασίας
- προώθηση αξιοπρεπών συνθηκών εργασίας
- προώθηση και διασφάλιση της ισότιμης πρόσβασης των ατόμων με αναπηρία στις υγειονομικές υπηρεσίες και στις συναφείς υποδομές.
-εξασφάλιση συνθηκών και προϋποθέσεων δια βίου μάθησης σε ΑμεΑ χωρίς προσκόμματα και αποκλεισμούς
- προώθηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων και ενημερώσεων σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης που να στοχεύουν στην μείωση και ει δυνατόν στην εξάλειψη των φραγμών και της διακριτικής μεταχείρισης των ΑμεΑ και στην οικοδόμηση μιας κοινωνίας όπου τα ΑμεΑ να μπορούν να συμμετέχουν ως ισότιμοι πολίτες με ανεξαρτησία και ποιότητα ζωής.
- εκστρατεία σωστής και άρτιας ενημέρωσης για τα ΑμεΑ και την κοινωνική διάσταση του θέματος σε όλα τα σχολεία, σε όλους τους πολιτιστικούς συλλόγους και ομάδες ατόμων εντός του δήμου
-  αύξηση των θέσεων parking για ΑμεΑ και ο απόλυτος σεβασμός τους
-  επιβράβευση επιχειρήσεων που λαμβάνουν έμπρακτα υπόψη τους τα δικαιώματα των ΑμεΑ
Ο προσανατολισμός του Δήμου Ιλίου είναι στην σωστή κατεύθυνση με την δημιουργία του κέντρου ΑμεΑ, όμως δεν θα πρέπει να περιοριστεί εκεί. Ο Δήμος θα πρέπει να προχωρήσει σε ουσιαστικές και δραστικές κινήσεις, όπως αυτή της αναμόρφωσης των πεζοδρομίων, ένα θέμα σημαντικό και ιδιαίτερα ευαίσθητο, όπως σύντομα εξηγώ : Το δικαίωμα στην κοινή χρήση ή άλλως το δικαίωμα χρήσης των κοινών τοις πάση, απορρέον από το αυτοτελές δικαίωμα στην προσωπικότητα, κατοχυρώνεται στο άρθ 5 παρ 1 του Συντάγματος. Επιχειρώντας την οριοθέτηση της έννοιας και του περιεχομένου του ανήκοντος, αδιακρίτως , σε κάθε άτομο δικαιώματος στην κοινή χρήση, θεωρώ ότι αυτό περιλαμβάνει την δυνατότητα διέλευσης του κοινού – με οποιοδήποτε τρόπο και οποτεδήποτε, πλην μόνο παροδικά- από τους κοινόχρηστους χώρους. Η καθιέρωση (άρθ 2, παρ 39 Ν 4067/2012) και η απόδοση του πράγματος στην κοινή χρήση και ο αποκτώμενος , πλέον , εξ αυτού προορισμός της εξυπηρέτησης δημοσίου συμφέροντος παράγει, πέραν της σχέσης του ατόμου και σχέση της Πολιτείας προς το πράγμα, η οποία έγκειται στην δημιουργία σφαίρας εξουσίας της Διοίκησης να ρυθμίζει με διάφορα μέσα την κοινή χρήση καθώς και στην γέννηση της υποχρέωσης ή ευθύνης αυτής (η διάταξη της παρ 1 του άρθρου 5 του Συντάγματος με την οποία κατοχυρώνεται το δικαίωμα στην προσωπικότητα -και άρα εμμέσως και το δικαίωμα στην κοινή χρήση – δύναται να θεμελιώσει από μόνη της, καίτοι γενική και αόριστη, αξίωση κατά της κρατικής εξουσίας για αποχή, συμμετοχή ή παροχή. Άλλωστε όπως ορίζεται στο αρ 25 παρ 1 του Συντάγματος «τα δικαιώματα του ανθρώπου ως μέλους και ως κοινωνικού συνόλου και η αρχή του κοινωνικού κράτους δικαίου τελούν υπό την εγγύηση τους Κράτους. Όλα τα κρατικά όργανα υποχρεούνται να διασφαλίζουν την ανεμπόδιστη και αποτελεσματική άσκηση τους») να διασφαλίζει την ελεύθερη, άμεση και συνεχή διάθεση και απόλαυση των κοινόχρηστων από το κοινό και να μεριμνά εν γένει για την ικανοποίηση του δημόσιου προορισμού τους- σημειωτέον δε ότι βάσει του αρθ 21 Σ υφίσταται υποχρέωση υλοποιήσεως, από τον διοικητικό μηχανισμό, όλων των αναγκαίων υποδομών που θα διασφαλίζουν την αυτόνομη, ανεμπόδιστη και ασφαλή χρήση των κοινόχρηστων χώρων από τα ΑμεΑ αλλά και γενικότερα από τα εμποδιζόμενα άτομα. Κατά την ενδεικτική απαρίθμηση στο αρ 967 ΑΚ των κοινόχρηστων πραγμάτων, περιλαμβάνονται σε αυτά και οι δρόμοι αδιαφόρως αν πρόκειται για εθνικούς, επαρχιακούς, δημοτικούς ή κοινοτικούς. Ως τμήματα των δρόμων και ως κοινόχρηστα λογίζονται και τα πεζοδρόμια, όπως προκύπτει από το αρ 13 παρ 1 του από 24-9/20-10-1958 β.δ, το άρθ 2 παρ 17 του ΓΟΚ και το αρ 2 και 47 του ΚΟΚ. Αν ο Δήμος επιδείξει στο θέμα των πεζοδρομίων την δέουσα προσοχή θα έχει πετύχει με μία κίνηση του :
- την διευκόλυνση της μετακίνησης και την εξασφάλιση της ασφάλειας κίνησης όλων των δημοτών χωρίς διαχωρισμούς (κοινωνική θεώρηση ΑμεΑ, αντιμετώπιση τους ως ισότιμων πολιτών, κίνηση προς όφελος του συνόλου)
- την ουσιαστική αναμόρφωση της εικόνας του Δήμου και την ανάδειξη του σε δήμο που
αναβαιμίζει την ποιότηα ζωής
- τον σεβασμό στο περιβάλλον και την οικολογία
-την ανάδειξη των γειτονιών

Πολυχρόνης Κοκκινίδης
Δικηγόρος, MBA , Πολιτικός Επιστήμονας με ειδίκευση στις Διεθνείς Σχεσεις και την Ευρωπαϊκή Ένωση, Διαπιστευμένος Διαμεσολαβητής ΥΔΔΑΔ- Πιστοποιημένος Εκπαιδευτής Διαμεσολαβητών, Πιστοποιημένος Επαγγελματίας Διαπραγματευτής, συντονιστής της νομικής ομάδας και μέλος του πολιτικού συμβουλίου της κοινωνίας αξιών. Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. / +306974380953

Πιο Δημοφιλή