ΔΟΜΙΚΑ ΥΛΙΚΑ
ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΓΙΑΝΝΟΥ

Δ/νση: Πελοπίδα 117, 12135, ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ Τηλέφωνο: 2105728203, 2105728242
Fax: 2105728202 - Κινητό: 6977645795 E-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

 

Έχετε επιχείρηση στη Δυτική Αττική ;

Είστε Πολιτιστικός Σύλλογος, Αθλ. Σωματείο κλπ στη Δυτική Αττική ;

Είστε υποψήφιος Αιρετός - Βουλευτής στη Δυτική Αττική ;

Καταχώρηση και προβολή δωρεάν στο pitsounicity.gr

Τηρείτε σειρά προτεραιότητας

Δημιουργηθηκε στις 28 Απριλίου 2016 Κατηγορία: ΝΑΥΤΙΛΙΑ
Εκτύπωση

Για εύκολη «ανέξοδη και ανεύθυνη κριτική με στόχο τον εντυπωσιασμό» και για «ανύπαρκτα στοιχεία ή γεγονότα» με τα οποία «για μία ακόμα φορά, στον βωμό της αντιπολιτευτικής τακτικής, θυσιάζεται η αλήθεια» κάνει λόγο ο αναπληρωτής υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής,

Θοδωρής Δρίτσας,
απαντώντας στις επικρίσεις του τομεάρχη Ναυτιλίας της ΝΔ, Σίμου Κεδίκογλου, για το παρολίγον βυθισμένο στο λιμάνι του Πειραιά πλοίο «Παναγία Τήνου».
Όπως αναφέρει «για την αποκατάσταση της αλήθειας» ο κ. Δρίτσας, το πλοίο δεν είναι εγκαταλελειμμένο, ούτε βρίσκεται ακινητοποιημένο στον Πειραιά επί δύο χρόνια. Έχει κατασχεθεί από το ΝΑΤ για χρέη και βρίσκεται στη σημερινή του θέση περίπου έναν χρόνο, φυλάσσεται δε σε 24ωρη βάση, με ευθύνη του ΝΑΤ.
Παράλληλα, οι ναυτικοί του πλοίου, οι οποίοι είχαν μείνει απλήρωτοι από τον πλοιοκτήτη του, αποζημιώθηκαν από το ΝΑΤ πριν από έναν χρόνο, με τη διαδικασία περί εγκατάλειψης, όπως προβλέπει ο σχετικός νόμος. «Να αναφέρεται, άραγε, σε αυτή την εγκατάλειψη ο κ. Κεδίκογλου; Αν ναι, τότε μάλλον αναφέρεται στις συνέπειες των πολιτικών των κυβερνήσεων στις οποίες συμμετείχε ο ίδιος» σημειώνει ο αναπληρωτής υπουργός, αναφέροντας ότι το ΝΑΤ, σε συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου του στις 22-12-2015, αποφάσισε την προκήρυξη πρόχειρου μειοδοτικού διαγωνισμού, για την παροχή υπηρεσιών μεθόρμισης του πλοίου από το λιμάνι του Πειραιά στο λιμάνι της Ελευσίνας.
Σύμφωνα με τον Θοδωρή Δρίτσα, με έγγραφό του προς την πλοιοκτήτρια εταιρεία και κοινοποίησή του στο ΝΑΤ και την εταιρεία ΕΚΟ, ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς στις 01-02-2016 προσκαλεί για την άμεση απομάκρυνση του πλοίου, κατόπιν της γνωμοδότησης της αρμόδιας Επιτροπής, η οποία εκδόθηκε με βάση τον σχετικό νόμο (2881/2001, άρθρο 9 παράγραφος 7). Ορίζει δε προθεσμία για την απομάκρυνση από τους κατά νόμο υπεύθυνους την 01-03-2016. Σε διαφορετική περίπτωση, μετά την πάροδο άπρακτης της προθεσμίας αυτής, ο ΟΛΠ, κατ’ εφαρμογή των προβλεπόμενων στον σχετικό νόμο (άρθρο 5), δηλώνει ότι θα προβεί για λογαριασμό τους στην εκποίηση του πλοίου με ανοικτό πλειοδοτικό διαγωνισμό, προκειμένου το πλοίο να απομακρυνθεί από τον πλειοδότη. Οι σχετικές διαδικασίες είναι σε εξέλιξη.
Ο αναπληρωτής υπουργός υποστηρίζει ότι όλο το διάστημα στο οποίο το πλοίο βρίσκεται στο λιμάνι του Πειραιά, τα στελέχη του Κεντρικού Λιμεναρχείου, αλλά και του Κλάδου Ελέγχου Πλοίων, ελέγχουν σε καθημερινή σχεδόν βάση την εικόνα του. «Οι αρμόδιες Υπηρεσίες του υπουργείου έχουν προβεί στις αναγκαίες επικοινωνίες με τους κατά νόμο αρμόδιους για ζητήματα που αφορούν στην ασφάλεια του πλοίου, όπως προκύπτει από σχετικά έγγραφα» λέει ο κ. Δρίτσας, τονίζοντας ότι μόλις την προηγούμενη ημέρα του περιστατικού, στις 25 Απριλίου, ο διευθυντής του Κλάδου Ελέγχου Πλοίων και ο διευθυντής της Διεύθυνσης Επιθεώρησης Πλοίων επισκέφθηκαν το πλοίο και διαπίστωσαν ότι η κατάστασή του παρέμενε αμετάβλητη, σε σχέση με τη διαπιστωθείσα από τη Διεύθυνση Επιθεώρησης Πλοίων στις 02-06-2015.
«Το πρωί της 26-04-2016, ημέρα κατά την οποία συνέβη το περιστατικό, πραγματοποιήθηκε μακροσκοπικός έλεγχος του πλοίου από στελέχη του Κλάδου Ελέγχου Πλοίων, κατά τον οποίο διαπιστώθηκε το αμετάβλητο της κατάστασής του. Μέσα σε διάστημα λιγότερο της μισής ώρας από τη στιγμή που διαπιστώθηκε η αύξηση της κλίσης του, στις 26-04-2016 εισήλθαν στο εσωτερικό του πλοίου χιλιάδες τόνοι νερού προκαλώντας τη μεγάλη κλίση του. Αυτή η εξέλιξη προκαλεί εντύπωση και ασφαλώς οι συνθήκες υπό τις οποίες εκδηλώθηκε, όπως και το θέμα της φύλαξης του πλοίου τη δεδομένη στιγμή, θα διερευνηθούν, δεδομένου ότι έχει ήδη σχηματιστεί δικογραφία από το Κεντρικό Λιμεναρχείο Πειραιά» αναφέρει ο αναπληρωτής υπουργός, που θεωρεί ότι οι προσπάθειες όλων των εμπλεκόμενων στην άμεση αντιμετώπιση του περιστατικού, συμπεριλαμβανομένων των Υπηρεσιών του Λιμενικού, οδήγησαν στην αποφυγή της ανατροπής του πλοίου, η οποία θα είχε ως συνέπεια την οριστική απώλειά του, με επιβαρυντικά αποτελέσματα για τη λειτουργία του λιμανιού.
«Προφανώς η εξέλιξη της υπόθεσης του ‘Παναγία Τήνου’ δεν μπορεί να ικανοποιεί κανέναν, ούτε βέβαια και το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής. Κάθε καλόπιστη κριτική είναι πάντα δεκτή. Κάθε προσπάθεια αντιπολιτευτικού εντυπωσιασμού, από άγνοια ή από εσκεμμένη παρερμηνεία των δεδομένων, στο τέλος της ημέρας, όταν τα πραγματικά περιστατικά γίνονται γνωστά, εκθέτει αυτούς που την επιχειρούν» καταλήγει ο κ. Δρίτσας.
Υπενθυμίζεται ότι, όπως ανέφεραν τη Μεγάλη Τρίτη τα ναυτεργατικά σωματεία, από τις 18 Απριλίου, σε σχετική επιστολή του προς την Επιθεώρηση Εμπορικών Πλοίων του υπουργείου Ναυτιλίας, το ΝΑΤ είχε αναφέρει ότι από ενημέρωση του φύλακα του πλοίου, το «Παναγία Τήνου» είχε παρουσιάσει επικίνδυνη κλίση προς τα δεξιά λόγω εισροής υδάτων. Όπως υποστήριζαν χθες οι ναυτεργάτες, «το υπουργείο Ναυτιλίας και οι υπηρεσίες του δεν έκαναν καμία ενέργεια με βάση τα καταγγελλόμενα, αντίθετα με την εξέλιξη της βύθισης του πλοίου προστίθενται χρέη στο ΝΑΤ σε βάρος των ασφαλισμένων του».
Την ίδια ώρα, για «αδιαφορία και απραξία του υπουργείου Ναυτιλίας να προβεί σε όλες τις απαιτούμενες ενέργειες για την απομάκρυνση τού επί δύο χρόνια, ανενεργού και εγκαταλελειμμένου πλοίου ‘Παναγία Τήνου’ από το λιμάνι του Πειραιά» έκανε λόγο χθες ο υπεύθυνος του Τομέα Ναυτιλίας και Αιγαίου της Νέας Δημοκρατίας, βουλευτής Εύβοιας Σίμος Κεδίκογλου.
«Ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Θεόδωρος Δρίτσας, όχι μόνο δεν ενήργησε για την άμεση απομάκρυνσή του πλοίου, το οποίο είχε αρχίσει να παίρνει κλίση από το απόγευμα της 25ης Απριλίου, αλλά δυστυχώς παρέμεινε θεατής της βύθισής του, μετατρέποντας το κεντρικό λιμάνι του Πειραιά σε λιμάνι παροπλισμού» ανέφερε ο αρμόδιος τομεάρχης της ΝΔ.