Κακώς πάγωσε το μνημόνιο συνεργασίας του Απριλίου του 2012 μεταξύ Περιφέρειας Αττικής και ΟΛΠ

Να μπουν στην ατζέντα των έργων για τον Πειραιά οι σοβαρές κυκλοφοριακές, περιβαλλοντικές και πολιτιστικές παρεμβάσεις που είχαν συμφωνηθεί προ ιδιωτικοποίησης και πώλησης των μετοχών του ΟΛΠ, ζήτησε ο Γιάννης Σγουρός κατά τη χθεσινή συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου Αττικής όπου συζητήθηκε η ανανέωση της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων. Στην τοποθέτησή του ο πρώην Περιφερειάρχης Αττικής τόνισε ότι η αρχική συμφωνία που είχε επιτευχθεί ανάμεσα σε Πολιτεία, ΟΛΠ, τοπικούς φορείς και συγκεκριμένα είχε υπογραφεί, στις 12-4-2012, μνημόνιο συνεργασίας μεταξύ της Περιφέρειας Αττικής και του ΟΛΠ Α.Ε., επί προεδρίας του κ. Γεώργιου Ανωμερίτη, όπου περιελάμβανε την δημιουργία της «Πολιτιστικής Ακτής Πειραιά» (Ηετιώνεια Ακτή, Μουσείο Εναλίων Αρχαιοτήτων στο SILO, Μουσείο Αρχαίας Ελληνικής Τεχνολογίας και Μουσείο Μετανάστευσης στην Πέτρινη Αποθήκη, κτίρια πολιτιστικών και τουριστικών υποδομών, χώροι αρχαιολογικών περιπάτων και νέο Μουσείο στο Καστράκι), μεγάλα έργα κυκλοφοριακών υποδομών και περιβαλλοντικής αναβάθμισης (υπογειοποίηση ΗΣΑΠ, υποδομές διεξόδου προς Σχιστό, ολοκλήρωση metro, tram, ηλεκτροδότηση πλοίων για μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης κλπ) και ανάπτυξη κρουαζιέρας με χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ ώστε να γίνει ο Πειραιάς κόμβος για την κρουαζιέρα. Από τη συμφωνία αυτή τελικά προχώρησαν κυρίως τα παραλιμένια έργα, με αποτέλεσμα να δημιουργείται ετεροβαρής ανάπτυξη για την πόλη και τους κατοίκους του ευρύτερου Πειραιά. Ο Γ. Σγουρός τόνισε ότι για την εκκίνηση οποιουδήποτε έργου είναι απαραίτητη και αυτονόητη προϋπόθεση η διασφάλιση όλων των αναγκαίων αδειοδοτήσεων, ενώ καταλήγοντας επισήμανε ότι ο σχεδιασμός για την ανάπτυξη του Πειραιά πρέπει να είναι ενιαίος και στην κατεύθυνση αυτή στηρίζει τις πολιτικές που οδηγούν σε διασύνδεση προς αμοιβαίο όφελος της πόλης με το λιμάνι. Τέλος ζήτησε από το Περιφερειακό Συμβούλιο και τον Περιφερειάρχη κ. Γεώργιο Πατούλη, να ενταχθούν και τα έργα από το μνημόνιο συνεργασίας με την «Πολιτιστική Ακτή Πειραιά», ώστε να αναλάβει η COSCO την υλοποίηση έργων πολιτισμού και τουρισμού προς όφελος των πολιτών του Πειραιά.