Έκθετοι Υπουργείο Μεταφορών και Περιφέρεια Αττικής για το ναυάγιο της

αγοράς των 92 σύγχρονων λεωφορείων: 4 ερωτήματα ζητούν απάντηση

Τις ευθύνες της κυβέρνησης και της Διοίκησης της Περιφέρειας Αττικής για την
ακύρωση της αγοράς 92 σύγχρονων λεωφορείων που θα έδιναν ανάσα στον στόλο
του ΟΑΣΑ και στους επιβάτες σε συνθήκες πανδημίας, επιβεβαιώνει η απάντηση της
Περιφερειακής Αρχής στη σχετική ερώτηση της Δύναμης Ζωής.
Από την απάντηση που δόθηκε σε Αίτημα Κατάθεσης Εγγράφων της Παράταξής μας,
προκύπτει ότι, σε αντίθεση με τα όσα ισχυρίζεται η Διοίκηση, δεν υπάρχει ούτε
επίσημη αλληλογραφία ούτε αίτημα της Κομισιόν με αντικείμενο την απένταξη του
αιτήματος της χρηματοδότησης.
Παράλληλα η απάντηση της Διοίκησης της Περιφέρειας φέρνει στο προσκήνιο, πέρα
από τις δικές της, και τις ευθύνες του υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών. Γίνεται
σαφές ότι ούτε η κυβέρνηση ούτε η Περιφέρεια ενδιαφέρθηκαν να προχωρήσει η
αγορά των 92 σύγχρονων λεωφορείων, που είχε αποφασίσει η Διοίκηση της Δύναμης
Ζωής. Επιβεβαιώνοντας έτσι τις μεγάλες ευθύνες κυβέρνησης και της σημερινής
διοίκησης της περιφέρειας, αφήνοντας αναπάντητα τα ερωτήματα :
1. Γιατί κυβέρνηση και διοίκηση της Περιφέρειας αμέλησαν απέναντι στους
σκληρά δοκιμαζόμενους συμπολίτες μας, να διασφαλίσουν ότι η Αττική
θα αποκτούσε νέα, σύγχρονα λεωφορεία;
2. Γιατί το Υπουργείο Μεταφορών δεν έπραξε τα δέοντα για την υλοποίηση
της διαγωνιστικής διαδικασίας για την αγορά των 92 σύγχρονων
λεωφορείων; Πως μπορεί να πείσει ότι ενδιαφέρεται για την ενίσχυση των

δημοσίων συγκοινωνιών -ειδικά μέσα στην πανδημία- όταν ο ίδιος ο
ΟΟΣΑ απαντά στις 13-05-2020 ότι το Υπουργείο Υποδομών και
Μεταφορών που είναι υπεύθυνο για την υλοποίηση του Μεγάλου Έργου
ανανέωσης του τροχαίου υλικού για την Αττική και τη Θεσσαλονίκη
ουδέποτε υπέβαλε τα τεύχη δημοπράτησης του έργου;
3. Γιατί το Υπουργείο Μεταφορών, σύμφωνα με την απάντηση της
Περιφερειακής Αρχής, δεν κατάρτισε σχέδιο ανανέωσης των στόλων των
Μέσων Μαζικής Μεταφοράς σε μακροχρόνιο ορίζοντα, το οποίο να
συμμορφώνεται πλήρως με τις επιταγές της Ευρωπαϊκής Πράσινης
Συμφωνίας (Green Deal) και γιατί Υπουργείο και Περιφέρεια Αττικής δεν
συνεργάστηκαν έγκαιρα και αποτελεσματικά να προχωρήσουν στην
αγορά των 92 λεωφορείων, αλλάζοντας την τεχνολογία τους,
τροποποιώντας την πρόσκληση και όχι απεντάσσοντας το έργο;
Αναβαθμίζοντας και όχι καταργώντας το;
4. Και, σε τελευταία ανάλυση, αν η σημερινή Περιφερειακή αρχή είναι τόσο
ικανοποιημένη από την απόλυτη αδράνεια της, γιατί δεν λέει ανοιχτά
στους πολίτες της Αττικής ότι είναι ανίκανη να δράσει για να πείσει τον
ομογάλακτο Υπουργό να ενισχύσει τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς στην
Αττική;

Τι σημαίνουν όλα αυτά; Ότι κυβέρνηση και διοίκηση της Περιφέρειας αντί να λύνουν,
ως οφείλουν απέναντι στους πολίτες, τα προβλήματα, στην καλύτερη των
περιπτώσεων, τα... διεκπεραιώνουν γραφειοκρατικά! Όμως τα προβλήματα, όπως και
τα γεγονότα, είναι ξεροκέφαλα: υπουργείο Μεταφορών και Διοίκηση της Περιφέρειας
επέλεξαν, λόγω αλλεργίας στα δημόσια μέσα μαζικής μεταφοράς, να μην
ανταποκριθούν στις προϋποθέσεις για τη σύννομη διαδικασία αγοράς νέων
λεωφορείων για την ανανέωση του στόλου του ΟΑΣΑ. Έτσι, η ακύρωση της αγοράς
των λεωφορείων, δεν έτυχε, πέτυχε: είναι το αποτέλεσμα της πολιτικής απόφασης μιας
εξουσίας που απαξιώνει το δικαίωμα των πολιτών στην πρόσβαση σε ασφαλή,
σύγχρονα δημόσια μέσα μεταφοράς – ασπίδα κατά της πανδημίας.