Στο Αμφιθέατρο του Δήμου Περιστερίου φιλοξενήθηκε την 23/03/2022 η συνάντηση των εταίρων του προγράμματος Erasmus+

με τίτλο shifting walls: European History through the Eyes of the Young, όπου πραγματοποιήθηκε η παρουσίαση των έργων του
προγράμματος και ακολούθησε επιμορφωτικό εργαστήριο. Στο πλαίσιο του συγκεκριμένου πρότζεκτ οι μαθητές/ριες των σχολείων
που συμμετέχουν  χρησιμοποιούν τη φωτογραφία για να έρθουν σε επαφή με την ιστορία. Οι ίδιοι/ες αναζητούν στοιχεία,
εμπλέκονται με την έρευνα και κυρίως τεκμηριώνουν τα ευρήματά τους με τη λήψη φωτογραφιών. Τα αποτελέσματα των έργων
τους διαμοιράζονται μέσω των κοινωνικών δικτύων του προγράμματος σε όλη την Ευρώπη.
Συγκεκριμένα τους εταίρους υποδέχθηκε ο Αντιδήμαρχος Παιδείας και Κοινωνικής Πολιτικής Τάσος Θεοδωράκος, ο οποίος
στον χαιρετισμό του μεταξύ άλλων αναφέρθηκε στον ιδιαίτερο ρόλο των εκπαιδευτικών και επεσήμανε το σημαντικό έργο και τις
στοχευμένες δράσεις του Δήμου.

Ακολούθησε χαιρετισμός της Δρ Ντορέττα Αστέρη, η οποία από τη θέση της στο Ινστιτούτο
Εκπαιδευτικής Πολιτικής κατέδειξε τη διασύνδεση των θεματικών του προγράμματος με τα εργαστήρια δεξιοτήτων, επισημαίνοντας
την αναγκαιότητα της εμπλοκής των μαθητών/τριών σε θέματα, όπως είναι τα ανθρώπινα δικαιώματα, η πολιτιστική κληρονομιά κ.ά.
ιδιαίτερα τη σημερινή περίοδο. Ο Συντονιστής Εκπαιδευτικού Έργου στο 3 ο Περιφερειακό Κέντρο Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού Αττικής
και άτομο επικοινωνίας του shifiting walls για την Ελλάδα Δρ Αναστάσιος Ασβεστάς παρουσίασε τη μεθοδολογία, τους τρεις
θεματικούς κύκλους, τα στάδια υλοποίησης του προγράμματος, αφού αρχικά έδωσε την ευκαιρία στους ξένους εταίρους να
αναφερθούν σύντομα στο έργο τους μέσα από το φορέα που εκπροσωπούν, σε συνέχεια του χαιρετισμού του συντονιστή του
προγράμματος Armin Hottmann.

Οι εκπρόσωποι από τους εταίρους/οργανισμούς των χωρών που παρουσιάστηκαν είναι το
Ινστιτούτο Kulturring in Berlin e.V. (Γερμανία), το Πανεπιστήμιο του Valladolid (Ισπανία), το Ινστιτούτο Kūrybinės jungtys (Λιθουανία),
το Πανεπιστήμιο της Sofia (Βουλγαρία), τα Εκπαιδευτήρια Δούκα (Ελλάδα) και το Σχολείο Pestalozzi-Fröbel-Haus (Γερμανία). Η πρώτη
παρουσίαση έγινε από την προσκεκλημένη ομιλήτρια Δρ Σοφία Παπαδημητρίου, Προϊσταμένη του Τμήματος Εκπαιδευτικής
Ραδιοτηλεόρασης και Ψηφιακών Μέσων στο Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, η οποία αρχικά αναφέρθηκε στο θεωρητικό της
μέρος στον εγγραμματισμό στα μέσα (media literacy), παρουσίασε σχετικές πλατφόρμες χρήσιμες για τους εκπαιδευτικούς και
συγκεκριμένους διαγωνισμούς, αλλά και παραδείγματα από την τοπική ιστορία, εστιάζοντας στη σύνδεση ιστορίας και ψηφιακών
μέσων με την εισήγησή της «Ψηφιακά Μέσα και Δημιουργικότητα Μαθητών: Ζωντανεύοντας την Ευρωπαϊκή Ιστορία».
Ακολούθησαν επιλεγμένες παρουσιάσεις εργασιών μαθητών/τριών των σχολικών μονάδων, μεταξύ των οποίων και του
Διευθυντή του 39 ου Δ. Σχ. Περιστερίου Στυλιανού Μπένου, αλλά και μεταπτυχιακών φοιτητών/τριών, τα έργα των οποίων επιλέχθηκαν
από τον καθηγητή τους Δρ. Ασβεστά. Στο τέλος υλοποιήθηκε εργαστήριο με τη χρήση ψηφιακών φωτογραφιών και των κινητών
τηλεφώνων σε θεματική σχετική με το έργο και παρουσιάστηκαν στην ολομέλεια τα αποτελέσματα των ομάδων.

Η συνάντηση έκλεισε
με συζήτηση και αναστοχασμό γύρω από την ενεργό εμπλοκή των εκπαιδευτικών και την υιοθέτηση των πρακτικών που
παρουσιάστηκαν στη μαθησιακή διαδικασία. Το υλικό του προγράμματος είναι διαθέσιμο στον ιστότοπο http://shiftingwalls.eu,
προσβάσιμο σε κάθε εκπαιδευτικό που επιθυμεί να εμπλακεί ενεργά και τα έργα των μαθητών/τριών αναρτώνται στο
https://www.instagram.com/shiftingwalls_eu/