Η Mitsui OSK Lines (MOL) ανέπτυξε σε συνεργασία με ναυπηγεία της Ιαπωνίας έναν νέο σχεδιασμό για πλοία που μεταφέρουν γαιάνθρακα.

Ο νέος σχεδιασμός ονομάζεται «Eenex» και προορίζεται για πλοία χωρητικότητας 90.000 τόνων, με στόχο την ασφαλέστερη, πιο αξιόπιστη και οικονομικά αποδοτικότερη μεταφορά ορυκτού άνθρακα, ο οποίος αποτελεί μια σημαντική πηγή ενέργειας για την Ιαπωνία.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση της MOL, στα κύρια χαρακτηριστικά του σχεδιασμού Eenex περιλαμβάνεται, μεταξύ άλλων, η υιοθέτηση σχεδιασμού διπλού κύτους με εντελώς επίπεδες πλαϊνές επιφάνειες αμπαριών, κάτι που εξαλείφει την ανάγκη πραγματοποίησης εργασιών για την αφαίρεση του γαιάνθρακα, ενισχύοντας έτσι την αποδοτικότητα και την ταχύτητα κατά την εκφόρτωση.

Επιπλέον, ο εν λόγω σχεδιασμός δεν περιλαμβάνει κάποιο αμπάρι στο οποίο θα μπορεί να φορτώνεται θαλάσσιο έρμα για την διατήρηση της ευστάθειας του πλοίου όταν αυτό ταξιδεύει χωρίς φορτίο, όπως συμβαίνει συνήθως στα πλοία που μεταφέρουν γαιάνθρακα. Ο σχεδιασμός EeneX περιλαμβάνει μόνο αμπάρια που προορίζονται αποκλειστικά για φορτίο, παρέχοντας παράλληλα ευστάθεια, εξοικονόμηση χρόνου και εξαλείφοντας τους πιθανούς κινδύνους από την ύπαρξη αλατιού στο αμπάρι.

Ο σχεδιασμός Eenex αναμένεται να οδηγήσει σε τεχνολογικά προηγμένα coal carriers, μήκους 235 μ., πλάτους 38 μ. και βυθίσματος 20,05 μ.