Tην 83η θέση στην κατάταξη μεταξύ των 100 μεγαλύτερων κατασκευαστικών ομίλων καταλαμβάνει η Ελλάκτωρ,

την 91η η Μυτιληναίος και την 92η η ΓΕΚ Τέρνα, σύμφωνα με την ετήσια έκθεση της Deloitte, Global Powers of Construction (GPoC).

Η Ελλάκτωρ περιλαμβάνεται στον κατάλογο με συνολικό τζίρο 2,1 δις. δολ. το 2018 (η έκθεση αναφέρεται στα οικονομικά στοιχεία με δολ.) αυξημένο σε σχέση με το 2017 κατά 4% και κεφαλαιοποίηση 246 εκατ. μειωμένη 27% πέρσι σε σχέση με ένα χρόνο πριν, η Μυτιληναίος Holding με τζίρο 1,8 δις. δολ. (αυξημένο 5%) και κεφαλαιοποίηση 1,1 δις. (μειωμένη 24%) και η ΓΕΚ Τέρνα με έσοδα 1,6 δις. δολ. (αύξηση 24%) και κεφαλαιοποίηση 540 εκατ. βελτιωμένη κατά 5%.

Με βάση την έκθεση της Deloitte η οποία αναλύει την παγκόσμια κατασκευαστική βιομηχανία και εξετάζει τις στρατηγικές και τις επιδόσεις των κορυφαίων εισηγμένων κατασκευαστικών εταιρειών οι 100 μεγαλύτερες κατασκευαστικές εταιρείες παγκοσμίως είχαν πέρσι έσοδα άνω των 1,393 τρισ. δολαρίων σημειώνοντας αύξηση 10% σε σχέση με το προηγούμενο έτος.

Οι μεγαλύτερες κατασκευαστικές εταιρείες έχουν έδρα στην Κίνα (41% των συνολικών εσόδων), την Ευρώπη (26%) και την Ιαπωνία (13%).

Με άλλα λόγια οι κινεζικές εταιρείες εξακολουθούν να κυριαρχούν στην κατάταξη των κορυφαίων 100 όσον αφορά τα έσοδα, ενώ παράλληλα άλλοι παίκτες της Ασίας, κυρίως από την Ιαπωνία και τη Νότια Κορέα, μαζί με εταιρείες από τις ΗΠΑ, τη Γαλλία και την Ισπανία έχουν σημαντική παρουσία στην κατάταξη.

Η κυριαρχία των κινεζικών εταιρειών οφείλεται κυρίως στο μέγεθος της κινεζικής κατασκευαστικής αγοράς, καθώς οι διεθνείς πωλήσεις από τις ασιατικές εταιρείες είναι χαμηλότερες από άλλες κορυφαίες εταιρείες, αναφορικά με το ποσοστό επί των συνολικών πωλήσεων. Οι ευρωπαϊκές κατασκευαστικές εταιρείες έχουν την υψηλότερη δραστηριότητα σε διεθνή κλίμακα. Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός πως οι 5 μεγαλύτερες εταιρείες με πωλήσεις σε παγκόσμιο επίπεδο εδρεύουν στην Ευρώπη.

Η Deloitte σημειώνει επίσης ότι παρατηρείται ανομοιογένεια στην οικονομική απόδοση των κορυφαίων κατασκευαστικών εταιρειών το 2018. Ταυτόχρονα με την αύξηση των πωλήσεων και της κερδοφορίας, ανοδική τάση ακολούθησαν και οι δανειακές υποχρεώσεις.

Παράλληλα, η απόδοση των εταιρειών αυτών στο χρηματιστήριο μειώθηκε.

Η παγκόσμια οικονομία αναμένεται να σημειώσει άνοδο κατά 2,5%-3% ετησίως, την περίοδο 2018-2022, ενώ ο κατασκευαστικός κλάδος, για την ίδια περίοδο, εκτιμάται ότι θα αυξήσει το μέγεθος της κερδοφορίας του σε ποσοστό 3,6% ετησίως.

Όπως επίσης αναφέρεται πολλές εταιρείες του κατασκευαστικού κλάδου (και αυτό συμβαίνει και στην Ελλάδα) διαφοροποιούν το χαρτοφυλάκιο των υπηρεσιών τους για να επιτύχουν βιώσιμη ανάπτυξη και να αυξήσουν τα τυπικά στενά περιθώρια των κατασκευαστικών έργων.

Οι μη κατασκευαστικές δραστηριότητες που εκτελούνται από τις κορυφαίες εταιρείες του κλάδου χαρακτηρίζονται από υψηλά λειτουργικά περιθώρια, ωστόσο η μεγαλύτερη διαφοροποίηση οδηγεί συνήθως σε υψηλότερο χρέος.

Το 2018, οι 30 κορυφαίες εταιρείες κέρδισαν 21,7% των εσόδων τους από μη κατασκευαστικές δραστηριότητες.

Ακόμη, οι δυνατότητες ανάπτυξης στο εξωτερικό εξακολουθούν να αποτελούν στρατηγική επιταγή των κατασκευαστικών ομίλων. Το 21% επί των συνολικών εσόδων των κορυφαίων κατασκευαστικών εταιρειών προέρχεται από δραστηριοποίησή τους εκτός της εγχώριας αγοράς, ενώ το εισόδημα από τη διεθνή παρουσία τους αντιπροσωπεύει το 36% των πωλήσεων.

Από γεωγραφικής άποψης, οι ευρωπαϊκές (57%) και αμερικανικές (24%) κατασκευαστικές εταιρείες σημειώνουν την υψηλότερη δραστηριότητα σε διεθνές επίπεδο.

 

Της Τέτης Ηγουμενίδη - mononews.gr