Αίσιο τέλος με την απαλλαγή του Δημάρχου Χρήστου Παππού και των συγκατηγορούμενών του Δημοτικών Συμβούλων της περιόδου 2007-2010 είχε το πολύκροτο

δικαστικό θρίλερ της παραπομπής τους, για την μεταφορά των 43 εργαζομένων, από τις Δημοτικές Επιχειρήσεις στο Δήμο.  Το Εφετείο Κακουργημάτων συντάχθηκε με την πρόταση της Εισαγγελέως της έδρας και αθώωσε, νωρίς το απόγευμα της Τρίτης 24 Σεπτεμβρίου 2019, τους κατηγορουμένους για το αδίκημα της απιστίας, για το οποίο τους είχε παραπέμψει στο ακροατήριο το Βούλευμα του Συμβουλίου Εφετών. 

Στο σκεπτικό του το Δικαστήριο δέχτηκε τους ισχυρισμούς της υπεράσπισης ότι η μεταφορά των εργαζομένων δεν προκάλεσε ζημία στο Δήμο, αφενός γιατί δεν ήταν πλεονάζον προσωπικό κι αφετέρου γιατί ο μισθός τους αποτέλεσε το αντίτιμο της εργασίας που προσέφεραν.  Η Απόφαση ικανοποίησε το περί δικαίου αίσθημα των δημοτών κι ανακούφισε τους εργαζομένους οι περισσότεροι των οποίων ζουν, επί δέκα χρόνια, σε καθεστώς εργασιακής ομηρίας.  Το πιο σημαντικό είναι ότι δικαίωσε τους αθωωθέντες και ιδίως το Δήμαρχο Χρήστο Παππού ο οποίος οδηγήθηκε σε τρεις εκλογικές αναμετρήσεις με την κατηγορία του υπόδικου. Κατηγορία βαριά για έναν άνθρωπο που απλά αντιμετώπισε το εργασιακό πρόβλημα 43 εργαζομένων, τους οποίους μάλιστα είχε ανάγκη ο Δήμος. Κάτι που, άλλωστε, έκανε με όλους τους υπόλοιπους, παρόλο που δεν τους είχε προσλάβει ο ίδιος, αλλά τους βρήκε αναλαμβάνοντας το Δήμο, την 1η Ιανουαρίου 2007. Η ετυμηγορία του Δικαστηρίου έγινε δεκτή από το ακροατήριο με ένα αυθόρμητο χειροκρότημα. Συγγενείς των κατηγορουμένων, εργαζόμενοι και απλοί δημότες που βρέθηκαν στην αίθουσα ξέσπασαν, με τον τρόπο αυτό, δίνοντας διέξοδο στην αγωνία που τους διακατείχε, κατά τη διάρκεια της σύσκεψης των μελών του Δικαστηρίου. Βεβαίως η απαλλακτική πρόταση της Εισαγγελέως και οι τεκμηριωμένες αγορεύσεις των συνηγόρων υπεράσπισης είχαν προκαλέσει δικαιολογημένη αισιοδοξία για την έκβαση της υπόθεσης, όμως κανένας δεν εφησύχαζε μέχρι να ακουστεί η λέξη ΑΘΩΟΙ. Λέξη που προκάλεσε τη λύτρωση μετά από 10 χρόνια ταλαιπωρίας που προκάλεσαν οι δικαστικές διαδικασίες που δρομολόγησαν αδίστακτοι πολιτικοί αντίπαλοι του Χρήστου Παππού.

Σύνταξη Έκθεσης για την απόδειξη της αναγκαιότητας της μεταφοράς 43 εργαζομένων στον πρώην Δήμο Άνω Λιοσίων, σύμφωνα με το ΦΕΚ 995/Γ’/14-12-2009

ΣΥΝΤΑΞΑΣ: ΑΡΓΥΡΗΣ ΔΙΟΝ. ΑΡΓΥΡΟΠΟΥΛΟΣ

ΓΕΝΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ ΔΗΜΟΥ ΦΥΛΗΣ

ΕΙΣΑΓΩΓΗ

Η παρούσα Έκθεση συντάχθηκε για να καταδείξει την αναγκαιότητα της μεταφοράς 43 εργαζομένων στον πρώην Δήμο Άνω Λιοσίων με βάση το

ΦΕΚ 995/Γ’/14-12-2009. Για τη συστηματική αποτύπωση της κατάστασης, με σκοπό την εξαγωγή συμπερασμάτων χρησιμοποιήθηκαν στοιχεία που αντλήθηκαν από το

ΦΕΚ , την Υπηρεσία του Δήμου Φυλής και άλλων Υπηρεσιών.

Η Έκθεση δομείται σε 8 ενότητες και ακολουθεί ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ στο οποίο αποτυπώνονται οι προσλήψεις προσωπικού από το 2010 μέχρι το 2017 στον πρώην Δήμο Άνω Λιοσίων και στο ΝΠ ΠΑΙΔΙΚΟΙ ΣΤΑΘΜΟΙ ΔΗΜΟΥ ΑΝΩ ΛΙΟΣΙΩΝ, καθώς και οι πραγματοποιηθείσες υπερωρίες το ίδιο χρονικό διάστημα.

Από τα στοιχεία αυτά προκύπτει, ασφαλώς, ότι το 2009 ο Δήμος Φυλής ήταν υποστελεχωμένος κι ότι η μεταφορά των 43 εργαζομένων ήταν επιβεβλημένη.

Α) Ιστορικό

Το 2009, με το ΦΕΚ 995/Γ’/14-12-2009 μεταφέρθηκαν σε προσωποπαγείς θέσεις που συστάθηκαν στον ΟΕΥ του πρώην Δήμου Άνω Λιοσίων 34 εργαζόμενοι των εξής ειδικοτήτων:

2 δικηγόροι

9 Διοικητικοί υπάλληλοι εκ των οποίων 1 ΠΕ και 8 ΔΕ

1 Κοινωνική Λειτουργός ΤΕ

4 οδηγοί ΔΕ

1 Ψυκτικός ΔΕ

1 τεχνίτης ΔΕ

2 χειριστές Ηλεκτρονικών Υπολογιστών ΔΕ

1 κλητήρας ΥΕ

11 εργάτες καθαριότητας ΥΕ

2 εργάτες κήπου ΥΕ

Στο Νομικό Πρόσωπο Δημοσίου Δικαίου «Παιδικοί Σταθμοί Άνω

Λιοσίων» 9 εργαζόμενοι των εξής ειδικοτήτων:

2 νηπιαγωγοί ΠΕ

2 διοικητικοί ΔΕ

4 βοηθοί βρεφονηπιοκόμοι ΔΕ

1 καθαρίστρια ΥΕ

Β) Που υπηρετούν σήμερα οι 43 εργαζόμενοι Σήμερα, 06-10-2017:

Στο Δήμο Φυλής που διαδέχθηκε τον πρώην Δήμο Άνω Λιοσίων, σύμφωνα με τον παρακάτω πίνακα που βασίζεται στο υπ’ αριθ. πρωτ. 51145/03-10-2017 έγγραφο της Προϊσταμένης Διεύθυνσης Ευθυμίας Κοντούλα υπηρετούν 25 από τους 34 εργαζομένους. 3 μετατάχθηκαν σε άλλους ΟΤΑ, 1 παραιτήθηκε, 4 συνταξιοδοτήθηκαν και 1 απεβίωσε.

Στο Νομικό Πρόσωπο «Παιδικοί Σταθμοί Άνω Λιοσίων υπηρετούν 8 από τους 9 εργαζομένους σύμφωνα με τον παρακάτω πίνακα που βασίζεται στο υπ’ αριθ. 2754/02-10-2017 έγγραφο της Προϊσταμένης Διεύθυνσης των Παιδικών Σταθμών Ιωάννας Σταθοπούλου. Η ένατη εργαζόμενη Μαχαλεκίδη Καλλιόπη μετατάχθηκε στο Δήμο Βύρωνα.

Γ) Οι μεγάλες ανάγκες του πρώην Δήμου Άνω Λιοσίων σε προσωπικό λόγω των ιδιαιτεροτήτων του

Ο πρώην Δήμος Άνω Λιοσίων που μετεξελίχθηκε, μετά τη διοικητική μεταρρύθμιση του 2010 (ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ) σε Δήμο Φυλής, έχει, διαχρονικά, μεγάλη ανάγκη σε προσωπικό λόγω των ιδιαιτεροτήτων του, δηλαδή:

1. Της μεγάλης του εδαφικής περιφέρειας, αφού είναι ένας από τους μεγαλύτερους σε έκταση Δήμους της Αττικής στα διοικητικά όρια του οποίου περιλαμβάνεται και μεγάλο μέρος του Εθνικού Δρυμού Πάρνηθας. Ο Δρυμός έχει αυξημένες ανάγκες αποψίλωσης, καθαρισμού και πυροφύλαξης.

2. Της λειτουργίας του ΧΥΤΑ Φυλής, που εξυπηρετεί όλους τους Δήμους της Αττικής και είναι ένας από τους μεγαλύτερους στην Ευρώπη. Η λειτουργία του ΧΥΤΑ έχει ως αποτέλεσμα να εναποτίθενται παράνομα στην εδαφική περιφέρεια του Δήμου Φυλής τα απορρίμματα, προϊόντα εκσκαφών και μπάζα που δε γίνονται δεκτά στο ΧΥΤΑ.

3. Της πληθυσμιακής του σύνθεσης, αφού εκτιμάται ότι το 30% του πληθυσμού ανήκει σε ευπαθείς κοινωνικές ομάδες, όπως οι ΡΟΜΑ και οι παλιννοστούντες. Άτομα των συγκεκριμένων ομάδων, λόγω των αναγκών βιοπορισμού τους μεταφέρουν και απορρίπτουν στην εδαφική περιφέρεια του Δήμου Φυλής κάθε είδους μπάζα και απορρίμματα.

Δ) Η ανασυγκρότηση από το σεισμό του 1999

Στις παραπάνω περιγραφείσες ιδιαιτερότητες του πρώην Δήμου Άνω Λιοσίων θα πρέπει να συνεκτιμηθεί ότι ο πρώην Δήμος Άνω Λιοσίων πλήγηκε βαρύτατα και προνομιακά από το σεισμό της Πάρνηθας, το 1999, εξαιτίας του οποίου:

1. Συντηρούσε, καθάριζε και φύλασσε τους καταυλισμούς σεισμοπλήκτων με δικό του προσωπικό

2. Κατέβαλε προσπάθεια μείωσης των καταυλισμών σεισμοπλήκτων, ώστε να αποφευχθεί η μετατροπή τους σε κέντρα παραβατικότητας. Απομάκρυνε λυόμενους οικίσκους, αποσυνδέοντάς τους από τα δίκτυα ύδρευσης, αποχέτευσης και (σε πολλές περιπτώσεις) ηλεκτρικής ενέργειας, δράσεις για τις οποίες χρησιμοποίησε δικό του προσωπικό και μέσα.

3. Επιχειρούσε να δώσει λύση στην προσπάθεια ανάπλασης που είχε οδηγηθεί σε αδιέξοδο με αποτέλεσμα να αντιμετωπίζει καθημερινά τεράστιες ανάγκες σε διοικητικό και τεχνικό προσωπικό.

4. Κατεδάφισε πολλά ετοιμόρροπα κτίρια. Για να γίνει κατανοητό το μέγεθος του προβλήματος πρέπει να αναφερθεί ότι τα τελευταία εξ αυτών κατεδαφίζονται σήμερα, δηλαδή 18 χρόνια μετά το σεισμό.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα οι δύο πίνακες που συνοδεύουν το υπ’ αριθ. πρωτ. 2223/17-06-2016 διαβιβαστικό του Αναπλ. Δημάρχου Νίκου Χατζητρακόσια.

Ε) Ο αριθμός των εργαζομένων του Δήμου και των Δημοτικών Επιχειρήσεων

Με χρονικό σημείο αναφοράς το έτος 2003, ο τότε Δήμος Άνω Λιοσίων διέθετε ολιγάριθμο τακτικό προσωπικό, δηλαδή 156 μονίμους και 25 Ιδιωτικού Δικαίου Αορίστου Χρόνου (ΙΔΑΧ), δηλαδή, συνολικά, 181 εργαζομένους, σύμφωνα με τον παρακάτω πίνακα που παρουσιάζει την πληθυσμιακή εξέλιξη του τακτικού προσωπικού στο χρονικό διάστημα 2003-2017 και βασίζεται στο από 05-10-2017 έγγραφο της προϊσταμένης Διοικητικών Υπηρεσιών Ευθυμίας Κοντούλα .

Ωστόσο κατόρθωνε να ανταποκριθεί στις ανάγκες του χάρη στις Δημοτικές Επιχειρήσεις του οι οποίες είχαν αναλάβει σημαντικούς τομείς δράσης του.

Όπως προκύπτει από το ΦΕΚ σύστασης της Δημοτικής Επιχείρησης Ανάπτυξης (ΔΕΑΔΑΛ) (399/Β’/ 15-06-1988) η εν λόγω Επιχείρηση είχε αναλάβει την πολιτιστική δραστηριότητα (Πολιτιστικά Κέντρα, Σχολές Μουσικής, Ωδείο κλπ), το νεκροταφείο κλπ. Εξ άλλου από το ΦΕΚ σύστασης της Δημοτικής Επιχείρησης Τεχνικών Έργων (ΔΕΤΕΑΛΑ) (602/Β’/10-11-1989) προκύπτει ότι η Επιχείρηση είχε αναλάβει τη συντήρηση, την κατασκευή δημοτικών έργων, ενώ το προσωπικό της στήριζε τις σημαντικές για το Δήμο λειτουργίες της ύδρευσης, της καθαριότητας και της διαμόρφωσης και συντήρησης του πρασίνου.

Το έτος 2002 η Δημοτική Επιχείρηση Ανάπτυξης (ΔΕΑΔΑΛ) διέθετε 486 εργαζομένους οι οποίοι μειώθηκαν, σταδιακά, μέχρι το 2007 σε 256, σύμφωνα με τον πίνακα που ακολουθεί και βασίζεται στο υπ’ αριθ. πρωτ. 378/05-10-2017 έγγραφο του εκκαθαριστή Πανάρετου Βαρδάνη.

Αντίστοιχα, το 2002 η Δημοτική Επιχείρηση Τεχνικών Έργων διέθετε 665 εργαζομένους οι οποίοι σταδιακά μειώθηκαν μέχρι το 2007 σε 225, σύμφωνα τον παρακάτω πίνακα που προκύπτει από το υπ’ αριθ. πρωτ. 399/05-10-2017 του εκκαθαριστή Πανάρετου Βαρδάνη. Επομένως, οι (486+665=)1151 εργαζόμενοι που διέθεταν, συνολικά, το 2002, οι Δημοτικές Επιχειρήσεις ΔΕΑΔΑΛ και ΔΕΤΕΑΛΑ μειώθηκαν σταδιακά μέχρι το 2007 σε (265+225=) 490.

Μετά τη λύση των Δημοτικών Επιχειρήσεων το έτος 2008 (ΦΕΚ 605/Β’/08-04-2008) μεταφέρθηκαν στο Δήμο 409 εργαζόμενοι, αριθμόςπου υπολείπεται κατά 81 άτομα του υπηρετούντος, το 2007 προσωπικού στις Δημοτικές Επιχειρήσεις..

Από τα παραπάνω προκύπτει ότι:

1. Το προσωπικό των Δημοτικών Επιχειρήσεων μειώθηκε στην πενταετία 2002-2007 από 1151 σε 490 άτομα, δηλαδή κατά 57,42%.

2. Από το εναπομείναν, το 2007, προσωπικό των 490 εργαζομένων μεταφέρθηκαν στο Δήμο μόνο 409 εργαζόμενοι δηλαδή ποσοστό 83,46%.

Στα παραπάνω θα πρέπει να προστεθεί ότι ο Δήμος Άνω Λιοσίων προκειμένου να αντισταθμίσει τη δραματική μείωση του αριθμού των εργαζομένων των Δημοτικών Επιχειρήσεων οι οποίοι, όπως προαναφέρθηκε, κάλυπταν πάγιες και διαρκείς ανάγκες του, προσλάμβανε, κατά μέσο όρο, ετησίως, 100 εποχιακούς υπαλλήλους με σχέση εργασίας ΙΔΟΧ για δύο μήνες, πρακτική που ακολούθησε και μετά το 2010 (βλ. ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ)

Το συμπέρασμα είναι ότι πριν από τη μεταφορά των 43 εργαζομένων, στο Δήμο είχαν μεταφερθεί 81 εργαζόμενοι λιγότεροι από αυτούς που υπηρετούσαν το 2007 και 742 λιγότεροι από αυτούς που υπηρετούσαν το 2002. Η ραγδαία μείωση του προσωπικού ενός Δήμου που, λόγω των ιδιαιτεροτήτων που προαναφέρθηκαν, χρειάζεται μεγάλο αριθμό εργαζομένων αποδεικνύει ότι ο πρώην Δήμος Άνω Λιοσίων, κατά το χρόνο μεταφοράς των 43 εργαζομένων, ήταν υποστελεχωμένος και τους είχε απόλυτη ανάγκη.

Επομένως δεν υπέστη ζημία από τη μεταφορά τους γιατί το υπάρχον, τότε, προσωπικό δεν επαρκούσε για να καλύψει τις ανάγκες του.

ΣΤ) Η απάντηση του Δήμου Άνω Λιοσίων στις προκλήσεις

Απέναντι στις προκλήσεις που τέθηκαν κατά το χρόνο ανάληψης των καθηκόντων του Δημάρχου Χρήστου Παππού, την 01-01-2007, ο πρώην Δήμος Άνω Λιοσίων απάντησε δυναμικά:

1. Με την εξυγίανση των οικονομικών του μέσω της λύσης και εκκαθάρισης των Δημοτικών Επιχειρήσεων Τεχνικών Έργων (ΔΕΤΕΑΛΑ) και Ανάπτυξης (ΔΕΑΔΑΛ)

2. Με την κάλυψη των παγίων και διαρκών αναγκών του σε προσωπικό, μέσω της μεταφοράς των εργαζομένων των λυθεισών Δημοτικών Επιχειρήσεων στο Δήμο. Όπως

προαναφέρθηκε, λόγω του ολιγάριθμου προσωπικού του οι ανάγκες του Δήμου εξυπηρετούνταν, μέχρι τότε, από το προσωπικό των Δημοτικών Επιχειρήσεων.

3. Με την απόκτηση υπερσύγχρονου μηχανολογικοί εξοπλισμού.

α) Το 2008 τέθηκαν σε κυκλοφορία 21 καινούργια οχήματα με τους εξής αριθμούς κυκλοφορίας:

ΚΗΗ-3201, ΚΗΗ-3202, ΚΗΗ-3203, ΚΗΗ-3204, ΚΗΗ-3205, ΚΗΗ-3206, ΚΗΗ-3207, ΚΗΗ-3208, ΚΗΗ-3210, ΚΗΗ-3211, ΚΗΗ-3212, ΚΗΗ-3213, ΚΗΗ-3214, ΚΗΗ-3215, ΚΗΗ-3216, ΚΗΗ-3217, ΚΗΗ-3218, ΚΗΗ-3219, ΚΗΗ-3220, ΚΗΗ-3221, ΚΗΗ-3222

β) Το 2009 τέθηκαν σε κυκλοφορία 17 καινούργια οχήματα με τους εξής αριθμούς κυκλοφορίας:

ΚΗΗ-3231, ΚΗΗ-3232, ΚΗΗ-3236, ΚΗΗ-3237, ΚΗΗ-3238, ΚΗΗ-3239, ΚΗΗ-3240, ΚΗΗ-3241, ΚΗΗ-3243, ΚΗΗ-3244, ΚΗΗ-3245, ΚΗΗ-3247, ΚΗΗ-3248, ΚΗΗ-3249, ΚΗΗ-3250, ΚΗΗ-3252, ΚΗΗ-3253,

γ) Το 2010 τέθηκαν σε κυκλοφορία 3 καινούργια οχήματα με τους εξής αριθμούς κυκλοφορίας:

ΚΗΗ-3272, ΚΗΗ-3274, ΚΗΗ-3275

δ) Ιδιαίτερη σημασία έχει ότι από τα οχήματα αυτά, τα 9 ήταν απορριμματοφόρα με τους εξής αριθ. κυκλοφορίας:

-Το 2008 με αριθ. κυκλοφορίας : ΚΗΗ-3219, ΚΗΗ-3220, ΚΗΗ-3221, ΚΗΗ-3222

-Το 2009 με αριθ. κυκλοφορίας: ΚΗΗ-3231, ΚΗΗ-3232, ΚΗΗ-3243, ΚΗΗ-3244, ΚΗΗ-3245,

ε) Η ιδιαίτερη σημασία της αναφοράς σε απορριμματοφόρα συνίσταται στο ότι τα οχήματα αυτά, στελεχώνονται με 3 οδηγούς και 6 εργάτες καθαριότητας στις 3 βάρδιες κάθε εικοσιτετράωρου.

4. Με τη δημιουργία νέων κοινωνικών δομών. Ειδικότερα στη δημοτική περίοδο 2007-2010

* δρομολογήθηκαν και ολοκληρώθηκαν τρία μεγάλα σχολικά συγκροτήματα, δηλαδή το 2ο ΓΕΛ, το 4ο Γυμνάσιο Άνω Λιοσίων και το ΕΠΑΛ Άνω Λιοσίων.

* Αγοράστηκε η έκταση, ολοκληρώθηκε η μελέτη και εντάχθηκε στο ΕΣΠΑ η ανέγερση νέου βιοκλιματικού Παιδικού Σταθμού στη συνοικία Ζωφριά των Άνω Λιοσίων

* Λειτούργησαν νέοι Παιδικοί Σταθμοί στη συνοικία Δροσούπολη και Άγιος Νικόλαος

Ο Παιδικός Σταθμός Αγίου Νικολάου εντάχθηκε στο Νομικό Πρόσωπο

Παιδικοί Σταθμοί Άνω Λιοσίων με την τροποποίηση Συστατικής Πράξης που δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ Β’ 621/03-04-2009.

5. Με τη δημιουργία νέων χώρων πρασίνου και συγκεκριμένα με τις πλατείες του προγράμματος ΠΡΑΣΙΝΗ ΖΩΗ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ, σύμφωνα με τον παρακάτω πίνακα:

Ζ) ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ

α) ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΑ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ 34 ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΣΤΟ ΔΗΜΟ

1. ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΔΙΚΗΓΟΡΩΝ ΓΙΑ ΤΗ ΣΤΕΛΕΧΩΣΗ ΤΗΣ ΝΟΜΙΚΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ: Η μεταφορά τους ήταν αναγκαία επειδή ο Δήμος δε διέθετε Νομική Υπηρεσία, ενώ εκκρεμούσαν δεκάδες υποθέσεων που αφορούσαν στο πρόγραμμα ανάπλασης από τους σεισμούς, απαλλοτριώσεων, γνωμοδοτήσεων κλπ.

2. ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΠΕ και ΔΕ- ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΥ ΚΑΙ ΚΛΗΤΗΡΑ ΓΙΑ ΤΗ ΣΤΕΛΕΧΩΣΗ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ: Για τη στελέχωση της Κοινωνικής Υπηρεσίας προκειμένου ο Δήμος να ανταποκριθείς τις αυξημένες ανάγκες των ευάλωτων κοινωνικών ομάδων, δηλ. των ΡΟΜΑ, των παλιννοστούντων κλπ (ανωτέρω υπό

Γ3) απαιτήθηκε η μεταφορά προσωπικού ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΠΕ και ΔΕ, ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΥ ΤΕ και ΚΛΗΤΗΡΑ.

3. ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΧΕΙΡΙΣΤΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ ΔΕ: Οι ανάγκες σε χειριστές Ηλεκτρονικών Υπολογιστών εκείνη την περίοδο ήταν μεγάλες, καθώς το μεγαλύτερο μέρος του προσωπικού δεν είχε εξοικειωθεί με τη χρήση του. Περιορισμένος ήταν και ο αριθμός τους στις Δημοτικές Επιχειρήσεις ΔΕΑΔΑΛ και ΔΕΤΕΑΛΑ που λύθηκαν και τέθηκαν σε εκκαθάριση προκειμένου να εξυγιανθεί ο Δήμος.

Σημειωτέον ότι από τους 409 μεταφερθέντες από τις ΔημοτικέςΕπιχειρήσεις στο Δήμο, μόνο 3 ήταν χειριστές ηλεκτρονικών υπολογιστών δηλαδή ποσοστό 0,73% των μεταφερθέντων.

4. ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΟΔΗΓΩΝ ΔΕ: Σύμφωνα με τα παραπάνω (υπό Ε3,α,β και γ) στην τριετία 2008-2010 τέθηκαν σε κυκλοφορία 41 καινούργια οχήματα του Δήμου και απαιτήθηκαν νέοι οδηγοί. Σημειωτέον ότι από τους 409 εργαζομένους που είχαν μεταφερθεί από τις λυθείσες Δημοτικές Επιχειρήσεις, μόνο 24 ήταν οδηγοί ΔΕ, δηλαδή ποσοστό 5,86% των μεταφερθέντων.

5. ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΕΡΓΑΤΩΝ ΚΑΘΑΡΙΟΤΗΤΑΣ ΥΕ: Σύμφωνα με τα παραπάνω (υπό Ε3,δ,ε) από τα 41 νέα οχήματα που αποκτήθηκαν στην τριετία 2008-2010 τα 9 ήταν απορριμματοφόρα. Οι απαίτηση κάθε απορριμματοφόρου σε προσωπικό είναι 3 οδηγοί και 6 εργάτες καθαριότητας για τις τρεις βάρδιες του εικοσιτετράωρου. Επομένως, για τα 9 απορριμματοφόρα απαιτούνταν 27 οδηγοί και 54 εργάτες καθαριότητας, χωρίς να υπολογιστούν οι ημέρες ανάπαυσης. Κατά τη μεταφορά του προσωπικού των Δημοτικών Επιχειρήσεων στο Δήμο, από τους 409 μεταφερθέντες μόνο οι 25 ήταν εργάτες καθαριότητας δηλαδή ποσοστό 6,11%. Ουσιαστικά με τη μεταφορά καλύφθηκε ποσοστό πολύ κάτω του 50% των αναγκών που δημιουργήθηκαν με την απόκτηση του καινούργιου μηχανολογικού εξοπλισμού.

6. ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΨΥΚΤΙΚΟΥ ΔΕ: Η μεταφορά ήταν επιβεβλημένη γιατί ο Δήμος δεν διέθετε ψυκτικό για τις ανάγκες συντήρησης των κλιματιστικών του συστημάτων στα δημοτικά κτίρια, στα σχολεία, στους Παιδικούς Σταθμούς και στους λυόμενους οικίσκους των καταυλισμών σεισμοπλήκτων.

7. ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΤΕΧΝΙΤΗ ΔΕ: Η μεταφορά ήταν επιβεβλημένη λόγω των αναγκών συντήρησης των σχολικών κτιρίων, ιδιαίτερα στις συνοικίες όπου προκαλούνται μεγάλες φθορές λόγω της ύπαρξης ευπαθών κοινωνικών ομάδων.

8. ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΕΡΓΑΤΩΝ ΚΗΠΩΝ ΥΕ: Η μεταφορά ήταν αναγκαία, αφενός λόγω του μικρού αριθμού εργαζομένων αυτής της κατηγορίας σε σχέση με τις ανάγκες κι αφετέρου λόγω των προγραμματισμένων αναγκών λόγω της δημιουργίας 4 μεγάλων έργων πρασίνου (πλατειών) στο πλαίσιο του χρηματοδοτούμενου από την Ευρωπαϊκή Ένωση έργου ΠΡΑΣΙΝΗ ΖΩΗ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ, σύμφωνα με όσα αναφέρονται παραπάνω ( υπό Ε5). Σημειωτέον ότι από τους 409 μεταφερθέντες στο Δήμο από τις Δημοτικές Επιχειρήσεις, μόνο 19 εργαζόμενοι ήταν εργάτες κήπων δηλαδή ποσοστό 4,64% κι ενώ οι ανάγκες για τη δημιουργία και τη συντήρηση πρασίνου ήταν μεγάλες τόσο στους χαρακτηρισμένους χώρους, όσο και στα προαύλια των δημοτικών κτιρίων, των σχολείων κλπ.

β) ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΑ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ 9 ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΣΤΟ ΝΠ ΠΑΙΔΙΚΟΙ ΣΤΑΘΜΟΙ ΑΝΩ ΛΙΟΣΙΩΝ

Όπως προαναφέρθηκε (υπό Ε4) στο πλαίσιο της λειτουργίας νέων κοινωνικών δομών, με το ΦΕΚ 621/Β’/03-04-2009 εντάχθηκε στο ΝΠ ΠΑΙΔΙΚΟΙ ΣΤΑΘΜΟΙ ΑΝΩ ΛΙΟΣΙΩΝ ο νέος Παιδικός Σταθμός Αγίου Νικολάου. Για την κάλυψη των αναγκών του, αλλά και του υπό ίδρυση νέου βιοκλιματικού Παιδικού Σταθμού της συνοικίας Ζωφριά προγραμματίστηκε η μεταφορά 9 εργαζομένων στις ειδικότητες Νηπιαγωγοί ΠΕ, Βοηθοί Βρεφονηπιοκόμοι ΔΕ, καθαρίστρια και Δοικητικοί ΔΕ. Σημειωτέον ότι από τους 409 μεταφερθέντες από τις λυθείσες Δημοτικές Επιχειρήσεις ουδείς είχε ειδικότητα σχετική με τη λειτουργία Παιδικού Σταθμού.

Η) ΓΕΝΙΚΟ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ

Από τα παραπάνω λεπτομερώς εκτεθέντα προκύπτει με βεβαιότητα το εξής γενικό συμπέρασμα:

Μπορεί η πρώτη εικόνα από τη μεταφορά 409 εργαζομένων από τις λυθείσες Δημοτικές Επιχειρήσεις στον πρώην Δήμο Άνω Λιοσίων να δείχνει ότι ο αριθμός αυτός είναι υπεραρκετός για τη λειτουργία του Δήμου, όμως η πραγματικότητα είναι εντελώς διαφορετική για τέσσερις λόγους:

1. Ο πρώην Δήμος Άνω Λιοσίων είχε τεράστιες ανάγκες σε προσωπικό εξαιτίας των ιδιαιτεροτήτων του (Πάρνηθα-ΧΥΤΑ- ευπαθείς ομάδες-σεισμός ’99).

2. Το προσωπικό των Δημοτικών Επιχειρήσεων ΔΕΤΕΑΛΑ και ΔΕΑΔΑΛ που κάλυπτε τις πάγιες και διαρκείς ανάγκες του Δήμου, είχε μειωθεί το 2007 κατά 57,42% σε σχέση με το 2002.

Από τους 1151 συνολικά εργαζόμενους το 2002, απέμειναν το 2007 μόνο 490, εκ των οποίων μεταφέρθηκαν στο Δήμο μόνο 409. Δηλαδή το ποσοστό των μεταφερθέντων ανήλθε στο 35,53% του αριθμού των εργαζομένων το 2002, κάτι που αποδεικνύει ότι ο Δήμος κατά το χρόνο της μεταφοράς των 43 ήταν υποστελεχωμένος και είχε ανάγκη από πολύ μεγαλύτερο αριθμό εργαζομένων. Επομένως δεν υπέστη ζημία από τη μεταφορά τους γιατί το υπάρχον, τότε, προσωπικό δεν επαρκούσε για να καλύψει τις ανάγκες του.

3. Το προσωπικό των 409 ατόμων που μεταφέρθηκε από τις Δημοτικές Επιχειρήσεις δεν κάλυψε τις ανάγκες του πρώην Δήμου Άνω Λιοσίων σε προσωπικό «μάχης» δηλαδή στις ευαίσθητες ειδικότητες της καθαριότητας, του νεκροταφείου, των χειριστών μηχανημάτων, των οδηγών και του πρασίνου. Χάρη στη μεταφορά των 43 στελεχώθηκε η Κοινωνική Υπηρεσία του Δήμου και ο νέος Παιδικός Σταθμός Αγίου Νικολάου, καλύφθηκαν με οδηγούς και πληρώματα τα 41 νέα οχήματα του Δήμου και βρέθηκε προσωπικό για τη συντήρηση του πρασίνου των 4 νέων Πλατειών.

4. Όπως προκύπτει από την από 06-10-2017 βεβαίωση του Προϊσταμένου του Τμήματος Μισθοδοσίας Δημήτρη Αντωνίου, η οποία βασίζεται στις επισυναπτόμενες αποδείξεις υποβολής στην Ενιαία Αρχή Πληρωμών, το Σεπτέμβριο του 2017 μισθοδοτήθηκαν από το Δήμο Φυλής 731 εργαζόμενοι. Το 2009 και πριν από τη μεταφορά των 43 εργαζομένων, όπως προκύπτει από την από 05-10-2017 βεβαίωση της Προϊσταμένης Διοίκησης Ευθυμίας Κοντούλα εργάζονταν στο Δήμο (172+42+381+20+9+3=)627 εργαζόμενοι, δηλαδή 104 εργαζόμενοι λιγότεροι αυτών που εργάζονται σήμερα. Και μόνο από το υπό 4 στοιχείο προκύπτει ότι οι 43 εργαζόμενοι δεν πλεόναζαν, αλλά ήταν απολύτως αναγκαίοι κατά το χρόνο που μεταφέρθηκαν κι επομένως δεν προέκυψε η παραμικρή ζημία στον πρώην Δήμο Άνω Λιοσίων από τη μεταφορά τους.

Η) ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ

1. ΣΚΟΠΟΣ

Σκοπός του παραρτήματος είναι να δείξει ότι μετά την ολοκλήρωση της μεταφοράς των εργαζομένων από τις Δημοτικές Επιχειρήσεις στο Δήμο Φυλής (συμπεριλαμβανομένων των 43), ο Δήμος εξακολούθησε να έχει ανάγκες σε προσωπικό ιδιαίτερα στις «μάχιμες» κατηγορίες προσωπικού που σχετίζονται με την καθαριότητα, το νεκροταφείο, το πράσινο, τον δημοτικό φωτισμό κλπ. Αυτό προκύπτει από τις Αποφάσεις πρόσληψης προσωπικού ΙΔΟΧ τα επόμενα χρόνια και μέχρι σήμερα. Σημειωτέον ότι ο προγραμματισμός των προσλήψεων ελέγχθηκε από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση Αττικής ή προέκυπτε από Πράξεις Υπουργικού Συμβουλίου (ΠΥΣ). Επιπροσθέτως, επειδή η κάλυψη των αναγκών αυτών δεν ήταν δυνατή ούτε μέσω των συμβάσεων ορισμένου χρόνου, ο Δήμος αναγκαζόταν να πληρώνει υπερωρίες στο μόνιμο και αορίστου χρόνου προσωπικό του.

Ανάγκες πρόσληψης εξειδικευμένου προσωπικού είχε και έχει το ΝΠ ΠΑΙΔΙΚΟΙ ΣΤΑΘΜΟΙ ΑΝΩ ΛΙΟΣΙΩΝ.

2. ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ ΠΡΟΣΛΗΨΗΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΣΤΟ ΔΗΜΟ:

ΕΤΟΣ 2010: Πρόσληψη 2 ατόμων με σύμβαση έργου στο ΚΕΠ (Απόφαση 278 Α/02-09-2010)

ΕΤΟΣ 2012: Πρόσληψη 2 ατόμων με σχέση ΙΔΟΧ για τρεις μήνες (Απόφαση 44/22-02-2012) Παράταση πρόσληψης 3 ατόμων με σχέση ΙΔΟΧ για οκτώ μήνες (Απόφαση 135/30-04-2012)

ΕΤΟΣ 2013: Πρόσληψη 150 ατόμων με σχέση ΙΔΟΧ για δύο μήνες (Απόφαση 667/05-11-2013)

ΕΤΟΣ 2014: Πρόσληψη 100 ατόμων με σχέση ΙΔΟΧ για δύο μήνες (Απόφαση 285/12-05-2014) Πρόσληψη 54 ατόμων με σχέση ΙΔΟΧ για δύο μήνες με σκοπό την κάλυψη εποχιακών αναγκών (Απόφαση 436/18-07-2014)

ΕΤΟΣ 2016: Πρόσληψη 100 ατόμων με σχέση ΙΔΟΧ για οκτώ μήνες για απρόβλεπτες και επείγουσες ανάγκες λόγω της πλημμύρας του Οκτωβρίου 2015 (Απόφαση 317/28-03-2016) Μεταφορά 47 ατόμων στο Δήμο Φυλής από τη λυθείσα Κοινωφελή Επιχείρηση (ΚΕΔΗΦ) όπου απασχολούνταν με σχέση ΙΔΑΧ (Απόφαση 1269/30-11-2016) Πρόσληψη 269 ατόμων για οκτώ μήνες, μέσω ΟΑΕΔ για Πρόγραμμα Κοινωφελούς Εργασίας (Δημόσια Πρόσκληση 7/2016) Πρόσληψη 2 ατόμων στο Δήμο Φυλής μετά από δικαστική απόφαση.

ΕΤΟΣ 2017: Προχώρησε η διαδικασία πρόσληψης των επιτυχόντων του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ που είχε προκηρυχθεί το 2006 (414Μ/7/2006) και προσλήφθηκαν 41 εργαζόμενοι, ενώ εκκρεμεί η πρόσληψη άλλων 39 (ΦΕΚ 1415/Γ’/30-12-2016, 147/Γ’/17-02-2017, 191/Γ’/03-03-2017, 305/Γ’/2017)

3. ΚΑΘΙΕΡΩΣΗ ΥΠΕΡΩΡΙΑΚΗΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ ΣΤΟ ΔΗΜΟ

ΕΤΟΣ 2010: Καθιέρωση υπερωριακής απασχόλησης για 163 τακτικούς υπαλλήλους (Απόφαση 2/04-01-2010)

ΕΤΟΣ 2012: Καθιέρωση υπερωριακής απασχόλησης για 718 υπαλλήλους (Απόφαση 212/28-06-2012)

ΕΤΟΣ 2016: Συγκρότηση συνεργείου υπερωριακής απασχόλησης για τουλάχιστον 300 υπαλλήλους (Αποφάσεις 176, 336, 485, 570, 771, 868, 911, 1047, 1164, 1274 του 2016)

ΕΤΟΣ 2017: Συγκρότηση συνεργείου υπερωριακής απασχόλησης για 107 μέχρι 414 εργαζομένους (Αποφάσεις 278, 207, 328, 455, 584, 727, 911, 924, 972 του 2017)

ΕΤΟΣ 2017: Συγκρότηση συνεργείου νυχτερινής απασχόλησης από 76 μέχρι 172 εργαζομένους ( Αποφάσεις 179, 241, 279, 329, 456, 585, 728, 912, 973 του 2017)

4. ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ ΠΡΟΣΛΗΨΗΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΣΤΟ ΝΠ ΠΑΙΔΙΚΟΙ ΣΤΑΘΜΟΙ ΑΝΩ ΛΙΟΣΙΩΝ:

ΕΤΟΣ 2010: Πρόσληψη 9 εργαζομένων για το διάστημα 14-09-2009 μέχρι 14-09-2010 (Απόφαση 10/2009)

ΕΤΟΣ 2011: Πρόσληψη 49 εργαζομένων με για το διάστημα Μάρτιος 2011- Μάιος 2011 (Απόφαση 11/2011)

ΕΤΟΣ 2012: Πρόσληψη 31 ατόμων για το διάστημα Δεκέμβριος 2011- Ιανουάριος 2012 (Απόφαση 74/2011) Πρόσληψη 48 ατόμων για το διάστημα 02-05-2011 μέχρι 02-05-2012 (Απόφαση 25/2011)

ΕΤΟΣ 2013: Πρόσληψη 35 ατόμων για το διάστημα Σεπτέμβριος 2012- Αύγουστος 2013 (Απόφαση 107/2012) Πρόσληψη 56 εργαζομένων μέσω Κοινωνικής Συνεταιριστικής Οργάνωσης (ΚΟΙΝΣΕΠ) (Απόφαση 81/2013)

ΕΤΟΣ 2014: Πρόσληψη 47 εργαζομένων για το διάστημα 04-10-2014 μέχρι 31-08-2014 (Απόφαση 72/ 2014)

ΕΤΟΣ 2015: Ανανέωση συμβάσεων 46 εργαζομένων για το διάστημα 01- 09-2015 μέχρι 31-08-2016 (Απόφαση 128/2015)

ΕΤΟΣ 2016: Πρόσληψη 4 εργαζομένων από 01-01-2016 μέχρι 31-12- 2016 (Αποφάσεις 213 και 214/2016 Πρόσληψη 18 εργαζομένων από 15-11-2016 μέχρι 31-08- 2017 (Απόφαση 249/2016) Πρόσληψη 1 εργαζόμενης από 21-11-2016 μέχρι 31-08- 2017 (Απόφαση 254/2016) Ανανέωση συμβάσεων ΙΔΟΧ 46 εργαζομένων από 01-09- 2016 μέχρι 31-08-2017 (Απόφαση 198/2016)

ΕΤΟΣ 2017: Ανανέωση συμβάσεων 16 εργαζομένων από 01-09-2017 μέχρι 31-08-2018 (Απόφαση 238/2017) Ανανέωση συμβάσεων 46 εργαζομένων από 01-09-2017 μέχρι 31-08-2018 (Απόφαση 237/2017) Πρόσληψη 4 (2+2) εργαζομένων με σύμβαση μίσθωσης έργου από 23/03-2017 μέχρι 31-07-2018 και 17-03-2017 μέχρι 18-03- 2018

Άνω Λιόσια, 06-10-2017

Ο ΣΥΝΤΑΞΑΣ

Αργύρης Αργυρόπουλος

Γενικός Γραμματέας